پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
استاندار قزوین گفت: بوروکراسی پیچیده، قوانین و مقررات قدیمی تجارت و کسب و کار متناسب با شرایط کنونی نیست و برای رونق تولید نیازمند تغییر روش ها و اصلاح قوانین هستیم.
شعار سال: استاندار قزوین گفت: بوروکراسی پیچیده، قوانین و مقررات قدیمی تجارت و کسب و کار متناسب با شرایط کنونی نیست و برای رونق تولید نیازمند تغییر روش ها و اصلاح قوانین هستیم.

 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پنجشنبه شب با حضور بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زراّبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه گفت: توسعه منطقه‌ای از رویکردها و برنامه وزیر کشور است که با مأموریت ویژه معاون اقتصادی وزیر مشکلات تولید بررسی و پس از ارائه گزارش هفتگی به رئیس جمهور امید است بتوان راه‌های رفع موانع را شناسایی و عملی کرد.

وی بیان کرد: امروز در کشور شرایط ویژه ای داریم و با ابزار گذشته نمی‌توان به جنگ اقتصادی دشمن رفت و با قوانین و مقررات گذشته به تولید رونق بخشید.
قوانین فعلی تولید و کسب و کار متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست
استاندار قزوین تصریح کرد: بوروکراسی ما بسیار پیچیده است و با گذشت ۴۰ سال که گفته‌اند شعاع زمینی در معافیت مالیاتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری اعمال می‌شود امروز در قزوین به دلیل یک تفسیر غلط و غیر عادلانه مسیر هوایی را ملاک عمل قرار داده‌اند تا تولیدکنندگان دچار چالش جدی شوند.

وی اضافه کرد: هیچ مصوبه‌ای نمی‌تواند عطف ما سبق شود و این تبعیض است که استان‌های قم و سمنان شامل این مصوبه هستند اما قزوین با همان شرایط نمی‌تواند شامل قانون شود و باید ضرر کند.

استاندار قزوین با انتقاد از تصمیمات اشتباه در حوزه تولید گفت: تصمیماتی که در مورد ارز گرفته شد وقتی عملی نمی‌شود چرا تصویب می‌کنیم تا به صنعتگران آسیب بزنیم.

زاهدی یادآور شد: خیلی از جلسات اقتصادی مانند کارگروه تسهیل، رفع موانع تولید، شورای اشتغال، اضافی است و می‌تواند ساماندهی و محدود به یک شورا یا کارگروه شود تا تصمیمات اجرایی بگیریم و وقت تولیدکننده هدر نرود.
قوانین فعلی تولید و کسب و کار متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست
استاندار قزوین بیان کرد: شورای گفتگو باید تصمیمات کاربردی بگیرد و در کنار آن لازم است سقف تسهیلات استان‌ها بیشتر شود تا بسیاری از نیازها در داخل استان‌ها تأمین شود.

وی اضافه کرد: رویکرد نظام بانکی به سمت سرمایه در گردش است به طوری که ۶۶ درصد تسهیلات در بخش سرمایه در گردش است و باید به سرعت به سمت رونق تولید بروی و چون ۳۴ درصد منابع در اختیار بانک‌های خصوصی است از این ظرفیت هم برای دادن تسهیلات استفاده کنیم.

شعار سال
، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:20 اردیبهشت1398، کدخبر:4612819،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
بله چون هرکی ازز یه جا بلند میشه اختلاس میکنه نقدینگی در داخل به مشکل خورده اعتبارات تعلق نمیگیره خب چرا باید حمایت از تولید ملی شکل بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین