پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
استاندار قزوین گفت: دلم از سخت گیری های بی مورد بانکها خون است و انتظار داریم در کنار عمل به قانون برای گره گشایی از موانع تولید همراه صنعتگر و سرمایه گذاران باشند و سخت گیری نکنند.

شعار سال: جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان عصر شنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، عیسی قبادی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سعید نبیل رئیس سازمان صمت قزوین و دبیر کارگروه تسهیل استان، ذکی زاده مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، علیخانی مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه پس از شنیدن گزارشی از روند پرداخت تسهیلات بهین یاب اظهارداشت: بخش زیادی از درخواستها در بانکها معطل مانده و یا رد شده است که تداوم این روند می تواند تسهیلات اختصاص داده شده به استان را به استانهای دیگر اختصاص دهند.

وی بیان کرد: دلم از سیستم بانکی پر است و خونین است و باید پرسید چرا وقتی صندوق توسعه اعلام کرده شما می توانید از تسهیلات بیشتری استفاده کنید ما از این فرصت بهره نبرده ایم.

استاندار قزوین تصریح کرد: چرا ۱۳۲ پرونده نتوانسته از تسهیلات استفاده کند که به نظر می رسد اشکال ازدستگاههای اجرایی یا بانکهاست که باید مشخص شود.

جمالی پور یادآورشد: به طور میانگین حدود ۶۰ درصد پرونده ها در بانکها رد می شود که باید ایراد کار استخراج شود و ببینیم قوانین و مقررات دست و پا گیر شده یا رویکردهای سلیقه ای مشکل ساز است.

تخصیص تسهیلات بیشتر برای نوسازی صنایع استان قزوین 

وی بیان کرد: بخش زیادی از صنایع استان قدیمی است که باید اعتبارات نوسازی بیشتر داده شود تا نوسازی و بهسازی صنایع سریعتر شود.

استاندار قزوین یادآورشد: من نگران هستم اگر تاخیر کنیم از دریافت بیش از ‌۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه باز بمانیم لذا تاکید جدی داریم در این زمینه بهتر عمل کنیم.

وی با اشاره به سخت گیری های بیش از حد بانکها برای دریافت ضمانت اظهارداشت: امروز بیش از  ۲۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساختها در مجتمع گلخانه ای نودهک تاکستان هزینه شده اما به دلیل سخت گیری در دریافت ضمانت نامه بانکی هنوز واگذاری ها به نتیجه نرسیده است.

جمالی پور گفت: از مدیران جهاد کشاورزی و بانک های عامل انتظار دارم با تشکیل جلسه ویژه برای رفع موانع اقدام کنند.

وی اظهارداشت: به نظر می رسد جهاد کشاورزی در عرصه گلخانه ها ضعیف عمل کرده و باید سرعت کار بیشتر شود و در کنار آن انتظار می رود همه فعالیتهای گلخانه ای را بر روی مجتمع نودهک متمرکز نکند و سایر بخشها را نیز فعال کند.

استاندار قزوین در ادامه دغدغه بانکها را نیز منطقی دانست و یادآورشد: بانکها لازم است دغدغه سپرده های مردم را هم داشته باشند اما  در این شرایط به نوعی مدیریت کنند تا سخت گیری بی مورد نشود.

وی اضافه کرد: وقتی ملک متقاضی دوبرابر تسهیلات قیمت دارد چرا دوباره چک و سفته و ضمانت می گیرید، این سخت گیری ها قابل پذیرش نیست البته از سال آینده این موانع رفع می شود و ما هم از مدیران بانکها انتظار داریمضمن عمل به قانون از سخت گیری بیجا هم دوری کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: رفع موانع تولید یک حکم شرعی و قانونی است و باید آن را با جدیت عملی کنیم.

در ادامه مشکلات چند واحد تولیدی و صنعتی در زمینه های کاشی و سرامیک، لبنیات، مجتمع تفریحی در خصوص امور بانکی و بیمه ای و مالیاتی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای آنها اتخاذ شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 آذر 98، کد مطلب: 4797517: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین