پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: قاچاق کالا، تضعیف اقتصاد ملی و ایجاد چالش‌های امنیتی را به دنبال دارد.

شعارسال: سردار محسن خانچرلی با اشاره به تاثیرات مخرب قاچاق کالا، اظهارداشت: قاچاق کالا قدرت فراوانی در تخریب منابع ملی و سرمایه‌های اجتماعی دارد و می تواند آثار نامطلوب پنهان و پیدا به دنبال داشته باشد که شاخص‌ترین آنها لطمه به اقتصاد کشور و در نتیجه تضعیف اقتصاد ملی و ایجاد چالش‌های امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا تهدید امنیت ملی، بحران های اجتماعی، افزایش نرخ بیکاری، کاهش اشتغال، کاهش سرمایه گذاری و کاهش سودآوری در تولید، تشکیل طبقه فوق العاده ثروتمند و فقیرتر شدن اقشار و دهک های پایین جامعه را در بر دارد، افزود: استمرار قاچاق کالا می تواند سیستم امنیت عمومی را به چالش بکشاند.

تضعیف اقتدار دولت و تقویت گروه های مافیا نتیجه استمرار قاچاق کالا

سردار خانچرلی تصریح کرد: در بعد ملی، استمرار قاچاق کالا و ارز باعث تقویت گروههای مافیایی و در نتیجه تضعیف اقتدار دولت می شود زیرا پولهای نا مشروعی که از این طریق به دست می آیند موجب شکل گیری قدرتهای نامشروع شده و سیستم امنیتی را با مشکل مواجه می سازد.

وی اضافه کرد: در بعد اجتماعی و فرهنگی نیز قاچاق کالا و ارز سبب برهم خوردن تعادل اجتماعی و درآمدی در میان اقشار جامعه می شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد :قاچاق کالا امروزه علاوه بر آثار سوء اقتصادی آن به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی در حوزه های منطقه ای، ملی و بین المللی محسوب می گردد به طوری که رواج قاچاق و تاثیر سوء آن به عنوان یک عامل بازدارنده توسعه ، موجب اختلال در اعمال و اجرای برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت شده و باعث کاهش رشد و رکود اقتصادی خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار 8 تیر 1395 ،کد خبر 3696997 mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین