پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
احمدبیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از قطع مزایای بازنشستگان تاکیدکرد که این مشکل ناشی از سوء مدیریت در صندوق بازنشستگی کشوری است .
شعار سال : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از قطع مزایای بازنشستگان تاکیدکرد که این مشکل ناشی از سوء مدیریت در صندوق بازنشستگی کشوری است .

احمدبیگدلی در رابطه با قطع مزایای بازنشستگان که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تحقق آن را از بدنه خود آغاز کرده است، گفت: مشکل در این حوزه به میزان اعتبارات ارتباطی ندارد، بلکه هفتاد درصد مشکلات مرتبط با آن به سوء مدیریت برمی‌گردد و اینکه مدیران قادر نیستند اعتباراتی که در اختیار دارند را به درستی تخصیص دهند.

صندوق بازنشستگی کشوری باید 5 میلیارد حق بازنشستگان را از بنگاه‌هایش وصول کند

وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری بنگاه‌های زیادی دارد که در شرایط کنونی بیش از 5 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار هستند که حق بازنشستگان بوده و باید این میزان بدهی وصول شود، بنابراین اگر این بخش به درستی مدیریت شود لازم نیست که صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق و مزایای این قشر دست در جیب دولت کند، چرا که بنگاه‌داری راهی برای خودکفایی است.

چرا حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نکرده است؟
بیگدلی یادآور شد: افزایش حقوق بازنشستگان که در بودجه بر آن تاکید شد نیز همچنان محل اختلاف بین مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است و این در حالی است که کمترین میزان حقوق به این قشر پرداخت می‌شود و چنانچه مزایایی را که تاکنون از آنها بهره‌مند می‌شدند هم قطع کنند، می‌توان گفت این قشر بعد از اینکه سال‌های طولانی به ارائه خدمات پرداختند، هیچ مبلغ قابل قبولی را دریافت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مبلغ 2 هزار میلیارد تومان تعیین کرده بود، ضمن اینکه بر اساس قانون باید حقوق آنها در سال 98 هم ده درصد افزایش داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: هم‌اکنون یک میلیون و پانصد هزار بازنشسته در کشور وجود دارند که در سال 98 نیز بیش از چهارصد هزار نفر به جمعیت آنها اضافه خواهد شد که بخش اعظمی از این تعداد از نیروهای آموزش و پرورش هستند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت،تاریخ انتشار:27 اردیبهشت1398،کدخبر:425697،www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین