پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
سفر جزو کالاهایی است که حداقل یک بار در سال ضروری است و بیش از آن کالای لوکس تلقی می‌شود. عضو گروه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی دانشگاه تهران از اهمیت سفر در سبد هزینه خانوار و وضعیت این کالا در میان خانوارهای ایرانی صحبت می‌کند.

شعار سال: «در محاسبه خط فقر نسبی، گردشگری را هم به حساب می‌آوریم. سفر جزو کالاهایی است که حداقل یک بار در سال ضروری است و بیش از آن کالای لوکس تلقی می‌شود. با هر یک درصد افزایش درآمد، انتظار داریم که هزینه سفر در سبد خانوار بیش از یک درصد افزایش پیدا کند ولی این اتفاق در کشور ما نیفتاده است.» میثم موسایی، عضو گروه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی دانشگاه تهران از اهمیت سفر در سبد هزینه خانوار صحبت می‌کند.

بررسی ها نشان می دهد که با افزایش نرخ ها، سفر در حال حذف از سبد هزینه خانوار است. یک عامل اساسی در این زمینه، افزایش نرخ های بلیت هواپیماست. نرخ های ایرلاین ها در شرایطی در سال گذشته آزاد سازی شد، که آن ها ۱۴۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۹۶ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کردند. در حال حاضر، هزینه بلیت رفت و برگشت به شیراز، حدود 900 هزار تومان می شود. بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که پیش از این نیز تفریح و امور فرهنگی، سهم 1.9 درصدی در سبد هزینه خانوار داشت. به این معنا که خانواده‌های ایرانی در کل یک سال از میانگین درآمد 43 میلیون تومانی خود، تنها 900 هزار تومان برای رستوران و هتل و 800 هزار تومان برای تفریح وامور فرهنگی هزینه کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران آنلاین، تاریخ 25 اردیبهشت 98، کد مطلب: 471022: www.ion.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین