پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۸۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
رئیس کمیته زنان و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش سبک زندگی به جای خانواده باید در آموزش و پرورش و مدارس انجام شود.
شعارسال: طیبه سیاوشی عنایتی درباره افزایش سن ازدواج جوانان اظهار کرد:‌ یکی از دلایل مهم و عمده افزایش سن ازدواج این است که جامعه در حال گذار را تجربه می‌کنیم یعنی از دوران سنتی به دوران مدرن و قرن بیست و یکم پیش می‌رویم.

وی افزود: چون جامعه در حال گذار بوده و هنوز هنجاری به جای هنجارهای سنتی جایگزین نشده‌، بنابراین تاکنون راه حل اساسی برای آن پیدا نشده است.

رئیس کمیته زنان و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت‌پذیری، تفاهم و فداکاری را به جامعه جوان نیاموختیم و آن را در خانواده جستجو می‌کنیم در صورتی که باید آن را در آموزش و مدارس دنبال کنیم.

سیاوشی عنایتی ادامه داد: در کشورهای خارجی همگان موظف هستند تا مهارت زندگی را در مدارس بیاموزند و مدرکی برای حوزه زندگی داشته باشند و موظف به ارائه آن هستند در صورتی که در ایران اینطور نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به تلاش‌هایی که انجام شد امسال در آموزش و پرورش کتابی با عنوان سبک زندگی در دروس مدارس قرار گرفت که البته یک سال قبل از کنکور تدریس می‌شود؛ البته ممکن است دانش‌آموزان به خاطر کنکور به آن توجه نکنند. این درس در دانشگاه هم وجود ندارد و ناچار خود جوان باید به دنبال آن برود.

وی ادامه داد: متأسفانه خانواده‌ها از سنین کوچک فرزندانشان را آموزش نمی‌دهند بنابراین برای آنها زندگی مشترک معنا پیدا نمی‌کند و البته مباحث اقتصادی هم می‌تواند دلایل دیگری برای افزایش سن ازدواج باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1398 ، کدخبر: 383874 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
90 درصد مطالبی که در آموزش و پرورش یادمون میدن به درد زندگی واقعی نمیخوره باید مبنا آموزش تغییر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین