پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
همزمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر، استان کردستان میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران بود که حضور این تعداد مسافر در این ایام در نوع خود کم نظیر است.

شعارسال: همزمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر، استان کردستان میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران بود که حضور این تعداد مسافر در این ایام در نوع خود کم نظیر است.

 در روزهای تعطیل عید سعید فطر شهرستان‌هایی مختلف استان کردستان میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگر بود و به همین دلیل اماکن اقامتی و رفاهی شب و روزهای شلوغی را طی کردند.

با بارش‌های مناسب در فصل بهار و همچنین آب و هوای مناسب کردستان این روزها به یکی از مکان‌های سفر و گردشگری در سطح کشور تبدیل شده است و به همین دلیل در ایام عید سعید فطر این استان میزبان جمع زیادی از مسافران و مهمانانی از دیگر نقاط کشور بود.

در حالی که در ایام عید سال گذشته میزان حضور مسافران و گردشگران نوروزی در استان کردستان به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده بود ولی در ایام عید سعید فطر بار دیگر این استان به یکی از مکان‌های اصلی سفر در کشور تبدیل شود.

با آغاز ایام تعطیلات عید سعید فطر استان کردستان نیز میزبان مسافران و گردشگران زیادی شد و شهرستان‌های سنندج بانه و همچنین مریوان در این زمینه رکورد زده و شبانه روز پذیرای جمع زیادی از هم وطنانمان از دیگر مقاطع کشور بودند.

مریوان و بانه رکورد زدند

میزان حضور مسافر در شهرستان‌های مریوان و بانه به شکلی بوده که با دستور فرماندار و مسئولان این شهرستان و بخش زیادی از ظرفیت‌های اقامتی و رفاهی در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفت و از مردم درخواست شد تا از تردد با وسایل نقلیه شخصی در داخل این شهرها با هدف رفاه حال مسافران پرهیز شود.

آرتیکاس اقبال سرپرست فرمانداری مریوان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان طی روزهای گذشته، گفت: خوشبختانه شهرستان مریوان طی چهار روز گذشته میزبان جمع زیادی از مردم از سایر نقاط کشور بود و به همین دلیل در تردد در داخل شهر و همچنین جاده‌های منتهی به شهر مریوان ترافیک شدیدی گزارش شده است.

وی با اشاره به بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها در راستای پذیرش مسافران و گردشگران در این ایام، گفت: شهرستان مریوان با دارا بودن جذابیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های طبیعی و گردشگری مقصد سفر در طول سال به ویژه در ایام فصل بهار است.

سرپرست فرمانداری مریوان با اشاره به اینکه وجود دریاچه زیبای زریوار در شهرستان مریوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان مریوان به شمار می‌رود، گفت: خوشبخت با بسیج تمامی امکانات وضعیت و شرایط خوبی در راستای اسکان مسافران در شهرستان مریوان صورت گرفت.

ظرفیت اسکان مدارس استفاده شد

فرید حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مریوان نیز با اشاره به اسکان ۲۵ هزار نفر مسافر در سه روز ایام تعطیلات در این شهرستان، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ایام تعطیلات میزان مسافران ورودی به شهرستان مریوان از مرز ۳۵ هزار نفر نیز عبور کند.

از سوی دیگر و هم زمان با شهرستان مریوان شهرستان بانه نیز میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر بود.

بر اساس اعلام سرپرست فرمانداری بانه تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای اسکان و پذیرایی از مسافران در این ایام بسیج شده است و خوشبختانه در کنار اماکن اقامتی و رفاهی از ظرفیت مدارس و همچنین سالن‌های ورزشی برای اسکان بهتر مسافران استفاده شد.

همچنین بر اساس اعلام پلیس راه استان کردستان طی چند روز اخیر میزان ترددها در سطح جاده‌های استان نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

امروز صبح مشاهدات خبرنگار مهر حاکی است که شمار زیادی مسافر در پارک‌های سنندج چادر برپا کرده و به استراحت می‌پرداختند که البته میزان بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری سنندج نیز حکایت از افزایش مسافر به مرکز کردستان را دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:17 خرداد 1398 ، کدخبر:4634328 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین