پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
نماینده مردم تهران در مجلس گفت که لغو مجوز ۱۶ کشتی صید ترال در جاسک موجب بازگشت رونق به فعالیت صیادان سنتی شده است.
شعارسال: سیده فاطمه ذوالقدر گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷موضوع حضور کشتی‎‌های صیادی چین در خلیج فارس و دریای عمان، مطرح شد که با توجه به اینکه اقتصاد و معیشت صیادان سنتی را دچار تلاطم کرده و زیست بوم دریا را مورد هجوم قرار داده بود مورد پیگیری وکلای مردم قرار گرفت. در نتیجه تذکر و سوالی با حمایت نمایندگان مطرح شد و متعاقب پیگیری‌های صورت گرفته رییس سازمان شیلات عزل شد، عملکرد شیلات مورد بازنگری قرار گرفت و نیروی دریایی سپاه برای مقابله با کشتی‌های چینی که خلیج فارس و سرمایه های ملی را "جارو" می‌کردند و زیست بوم دریا را از بین می بردند ورود کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: خوشبختانه پیرو این اقدامات کارگروه مرزی شورای عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای فعالیت ۱۶کشتی ترال صیادی چینی را لغو کرد و تعدادی دیگر نیز توقیف شده‌اند که از این پس این کشتی‌ها حق هیچ‌گونه فعالیت دریانوردی و صیادی در آب‌های ساحلی ایران را ندارند و همین امر موجب رونق فعالیت صیادان سنتی شده است.

ذوالقدر در پایان گفت: انتظار داریم این اقدامات بتواند رونق تور ماهیگیران سنتی را به همراه داشته باشد و مشکلات کمبود ماهی و آسیب‌های زیست بومی متاثر از صید ترال را خاتمه دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 ، کدخبر: 98031907704 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
اینهمه صیاد را بخاطر اشتباهات از کار بیکار کردیم و باعث اسیب به ماهی ها شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین