پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای موفقیت یک وزیر در آموزش‌وپرورش باید مجموعه نظام و دولت از این وزارتخانه حمایت کنند و آن را در اولویت قرار دهند، کدام وزارتخانه است که ۱۵ سال به کارکنانش بدهی داشته باشد؟!

شعارسال: حمایت میرزاده درباره پشت‌پرده استعفای بطحایی از وزارت آموزش‌وپرورش و شاخصه‌های کلیدی انتخاب وزیر جدید اظهار کرد: بنده به‌عنوان معلم و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقدم که مشکلات آموزش‌وپرورش با تغییر وزیر حل نمی‌شود چرا که این وزارتخانه چند دهه است مشکلات مزمنی دارد و مطالبات سال‌هاست که روی هم انباشته شده است و در این شرایط بی‌توجهی دولت و حاکمیت به آموزش‌وپرورش برای ما مهم این است که؛ قرار است چه اتفاقی برای این وزارتخانه، معلمان و دانش‌آموزان بیفتد؟!

وی افزود: هم‌اکنون فارغ از اینکه چه فردی قرار است به‌عنوان وزیر برای آموزش‌وپرورش انتخاب شود و این‌که چرا آقای بطحایی استعفا داد باید بگویم تا زمانی که اوضاع بدین صورت باشد و به مشکلات آموزش‌وپرورش بی‌توجهی شود و این وزارتخانه در اولویت امور قرار نگیرد و فقط برای آن شعار بدهیم هیچ وزیری نمی‌تواند مؤثر اقدام کند و داستان استعفاها تکرار خواهد شد.

میرزاده درباره انتخاب سیدجواد حسینی به‌عنوان سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: حسینی فرد باتجربه و ریسک‌پذیری است اما این به‌معنای موفق شدن در سمت وزارت آموزش‌وپرورش نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: برای موفقیت یک وزیر در آموزش‌وپرورش باید مجموعه نظام و دولت از این وزارتخانه حمایت کنند و آن را در اولویت قرار دهند، کدام وزارتخانه است که 15 سال به کارکنانش بدهی داشته باشد؟!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان از سال 98 گفت:‌ بحث رتبه‌بندی معلمان قانون مصوب مجلس است بنابراین دولت موظف است که آن را اجرا کند و عدم اجرای آن تخلف است البته هدف رتبه‌بندی این نیست که دولت پولی را میان فرهنگیان تقسیم کند بلکه باید براساس ابتکار، خلاقیت و سوابق علمی و پژوهشی و روش‌های تدریس موفق معلمان رتبه‌بندی و براساس آن از مزایا بهره‌مند شوند.

دولت باید رتبه‌بندی را حتماً امسال اجرا کند

میرزاده تأکید کرد که مجلس با توجه به نقش نظارتی که دارد، اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان را پیگیری می‌کند و در بودجه سالانه نیز اعتبار دو هزار میلیارد تومانی برای آن لحاظ شده است بنابراین دولت باید رتبه‌بندی را در سال 98 اجرا کند البته وقتی دستورالعمل آن در دولت نهایی و توسط مجلس مصوب شد، مشخص خواهد شد که براساس چه شاخص‌هایی قرار است فرهنگیان رتبه‌بندی شوند و کدام‌یک از آنها مشمول می‌شوند، قطعاً در سال نخست تمام فرهنگیان مشمول نمی‌شوند.

وی در پایان متذکر شد: کاری که در زمان وزارت آقای فانی به اسم رتبه‌بندی اجرا شد اصلاً رتبه‌بندی نبود بلکه آمدند و مبلغی را به حقوق معلمان اضافه کردند! هم‌اکنون نیز منتظریم رتبه‌بندی در دولت نهایی شود و فعلاً که این اتفاق نیفتاده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20خرداد1398 ، کدخبر: 2027212: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین