پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
بهزاد هرمزی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان از وجود 77 روستای فاقد آب شرب در استان گلستان خبر داد.
شعار سال:مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان از وجود 77 روستای فاقد آب شرب در استان گلستان خبر داد.
77 روستای گلستان محروم از آب شرب
 بهزاد هرمزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در گلستان اظهار کرد: در روزهای انتهایی سال 1397 و آغاز سال جدید وقوع بارندگی بی‎مثال در برخی نقاط حجم عظیمی از آب را ایجاد کرد و موجب وقوع سیلاب شد.

وی افزود: استان گلستان در روزهای پایانی سال 1397 با بلایای طبیعی مختلف اعم از سیل، برف و کولاک، رانش و طوفان و صاعقه مواجه شد طوری که 398 روستای استان گلستان دچار بلایای طبیعی اعم از برف و کولاک، باران، سیل، رانش و طوفان و صاعقه شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان از خسارت 48 میلیارد تومانی سیل به تأسیسات آبفار گلستان خبر داد و ابراز کرد: در حالی که تاکنون اعتباری برای اصلاح، بازسازی و مرمت تأسیسات خسارت‎دیده از سیل به ما اختصاص نیافته اما تمامی روستاهای حادثه‎دیده از نعمت آب بهره‎مند هستند.

هرمزی با بیان اینکه از همان روزهای نخست وقوع سیل، تیم‎های امدادرسانی و کنترل کیفیت ما برای ارائه خدمات در مناطق سیل‎زده حضور داشتند، یادآور شد: به کیفیت آب توجه ویژه داشتیم و تیم‎های سیار کنترل کیفیت با حضور در مناطق سیل‎زده خدمات را ارزیابی می‎کردند و به طور قطع اگر آلودگی آب در مناطق سیل‎زده داشتیم بیماری‎ها در این مناطق بیداد می‎کرد.

وی تصریح کرد: آب شرب همه روستاهای مناطق سیل‎زده به طور موقت وصل شدند و در این زمینه مشکلی ندارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان تصریح کرد: بیشترین خسارت سیل در آق‎قلا، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه بود البته همه 14 شهرستان استان گلستان بر اثر بارندگی و سیل دچار آسیب شدند اما عمده آسیب‎ها متعلق به این 6 شهرستان‎ بود.

هرمزی از تصویب اعتبار 112 میلیارد تومانی برای آبرسانی و پایداری شبکه در سال 1398 و 1399 خبر داد.

وی گفت: طی سه سال گذشته نزدیک به 380 کیلومتر شبکه و 150 کیلومتر خط انتقال در گلستان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان از وجود 77 روستای فاقد آب شرب در استان گلستان خبر داد و متذکر شد: 26 روستای مراوه‎تپه، هشت روستای مینودشت، 16 روستای گنبدکاووس، چهار روستای گرگان، پنج روستای گالیکش، 10 روستای کلاله، دو روستای کردکوی، دو روستای علی‎آبادکتول، سه روستای رامیان و یک روستای آق‎قلا از نعمت آب شرب محروم هستند.

هرمزی با اشاره به اینکه طی سال 1397، 15 روستای گلستان آبرسانی شدند، تأکید کرد: اینکه چه زمانی مشکل روستاییان فاقد آب شرب حل شود وابسته به تأمین اعتبار است، ما به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار:1 تیر1398،کدخبر:13980401000722،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین