پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اسامی ورزشکاران پناهجو را برای آمادگی جهت حضور در المپیک توکیو اعلام کرد که نام 3 ایرانی در این لیست دیده می‌شود.

شعارسال: کمیته بین‌المللی المپیک لیست تیم پناهجویان تحت حمایت را برای آماده‌سازی جهت حضور در المپیک 2020 توکیو اعلام کرد که آنها در 8 رشته ورزشی شرکت خواهند کرد. این خبر در روز پناهجویان در تاریخ 20 ژوئن اعلام شد که هر سال مراسمی در این خصوص برگزار می‌شود.

37 ورزشکار پناهجو از کشورهای مختلف در تیم المپیک کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حضور دارند که 10 ورزشکار از جمله ورزشکارانی هستند که در المپیک 2016 ریو حضور داشتند. این تیم برای نخستین بار در المپیک 2016 تشکیل شد که ورزشکاران پناهنده زیر پرچم المپیک به رقابت پرداختند و در مراسم رژه نیز حضور داشتند.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت: در روز جهانی پناهجویان، ما قدرت، شجاعت و استقامت میلیون‌ها نفر از پناهجویان را جشن گرفتیم. با اعلام لیست پناهجویان بورسیه شده ما می‌خواهیم نشان دهیم که پناهندگان ورزش را در اجتماع غنی می‌سازند.

وی افزود: همه این پناه‌جویان امروز اعلام کردند که هدف‌شان این است بخشی از تیم المپیک پناهجویان در بازی‌های 2020 باشند. این تیم ادامه یک کار انسانی است که برای نخستین بار در المپیک 2016 ریو تشکیل شد. این تیم سیگنالی را از امیدواری به تمام پناهجویان جهان می‌فرستد و یادآور بحران بزرگ خواهد بود.

ورزشکارانی از افغانستان، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، اریتره، اتیوپی، جمهوری اسلامی ایران، سودان جنوبی، سودان و سوریه، پناهجویان بورسیه شده هستند که در رشته‌های دوومیدانی، بدمینتون، بوکس، جودو، کاراته، شنا، تکواندو و وزنه برداری رقابت خواهند کرد.

در این لیست نام 3 ایرانی دیده می‌شود که به شرح زیر است:

ترکیب اصلی این تیم برای المپیک توکیو قرار است ژوئن 2020 اعلام شود.

نام ورزشکار: امیرمحمد حسینی

کشوری که در آن زندگی می‌کند: آلمان

رشته: تکواندو (58- کیلو) - این ورزشکار از ژانویه 2019 بورسیه شده است.

نام ورزشکار: دینا پوریونس

کشوری که در آن زندگی می‌کند: هلند

رشته: تکواندو (49- کیلو) - این ورزشکار از می 2018 بورسیه شده است.

نام ورزشکار: کسری مهدی‌پورنژاد

کشوری که در آن زندگی می‌کند: آلمان

رشته: تکواندو (80- کیلو) - این ورزشکار از ژانویه 2019 بورسیه شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1تیر1398 ، کدخبر: 13980401000252: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین