پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
امسال دومین دوره‌ایست که در بازی‌های المپیک تیم مستقلی از کشورها، تحت عنوان تیم پناهندگان شرکت می‌کند.
شعارسال: تیم پناهندگان المپیک توکیو متشکل از ۲۹ ورزشکار است. بیشترین ملیت‌های حاضر در این تیم را پناهندگان سوری و بعد ایرانی تشکیل می‌دهند. از سوریه ۹ نفر، از ایران ۵ نفر، از سودان جنوبی ۴ نفر و از افغانستان ۳ ورزشکار در این تیم حضور دارند.

تیم پناهندگان نخستین بار در المپیک سال ۲۰۱۶ و به خاطر موج گسترده مهاجرت از خاورمیانه و شمال آفریقا شکل گرفت. این تیم متشکل از ۱۰ نفر بود که ۵ نفرشان از سودان جنوبی، ۲ نفر از کنگو و ۲ نفر از سوریه بودند.

ایرانیان حاضر در تیم المپیک امسال شامل کیمیا علیزاده (تکواندو)، سعید فضل‌اولی (کانو و کایاک)، جواد محجوب (جودو)، هامون درفشی‌پور (کاراته)، و دینا پوریونس (تکواندو) می‌شوند. در پروفایل معصومه علیزاده (دوچرخه‌سواری)، که اصالتا از افغانستان است، نیز ذکر شده که وی سال‌ها مهاجر ساکن ایران بوده است.
 
ورزشکاران تیم پناهندگان بیشتر ایرانی‌ها و سوری‌ها

پناهندگان سوری و سودانی عموما به دلیل جنگ از کشور خود گریخته‌اند. پناهندگان ایرانی، اما به دلیل محدودیت‌های مختلف از جمله اجبار به انصراف از مسابقه با رقیب از کشور «متخاصم» و یا پوشش اجباری ایران را ترک کرده‌اند.

از دیگر موضوعات جنجال برانگیز المپیک امسال کسب مدال طلای رشته‌ی تیراندازی توسط جواد فروغی، پرستار بیمارستان بقیه‌الله و نیروی اعزامی سپاه پاسداران به سوریه است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت میدان، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۹۱۴۳، meidaan.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین