پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم اصفهان با ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کنند اما هنوز ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل نشده است.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات خشکسالی در استان اصفهان اظهار کرد: هرچند وضعیت آب استان عالی نیست، اما بحمدلله بارندگی‌هایی که در فروردین داشتیم وضعیت آب را از سال‌‌های گذشته بهتر کرد.

وی افزود: ظرفیت سد زاینده‌رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است و اکنون حدود ۷۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد موجود است، اما استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت فقط برای مصرف یک سال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی نیاز دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تأکید براینکه آب آشامیدنی استان یزد هم از این سامانه تهیه می‌شود، اظهار کرد: بعد از بارندگی‌ها هم آب به حدی که بتوان گفت مشکل آب برطرف شد نرسیده‌ایم.

موسوی‌لارگانی گفت: نمایندگان استان سال گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم در بخش آب آشامیدنی و کشاورزی استعفا دادند، چرا که رئیس‌جمهور در دو دوره تبلیغات انتخاباتی خود به مردم اصفهان وعده‌ داد که زاینده‌رود بدون آب نمی‌ماند، ولی ما چند سال در زاینده‌رود آب نداشتیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور ستادی برای احیای دریاچه ارومیه تشکیل داد و مجمع نمایندگان استان اصفهان هم برای احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی که تالاب بین‌المللی است درخواست چنین ستادی را داشتند، تصریح کرد: روحانی دستور تشکیل این ستاد را داد و در دولت هم مصوب شد، اما ستاد تاکنون تشکیل نشده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ستادی که ما درخواست تشکیلش را داشتیم می‌توانست در احیای زاینده‌رود و رفع مشکل آب استان مؤثر باشد و این ستاد باید مانند ستاد احیای دریاچه ارومیه متشکل از معاون اول و پنج نفر از وزرای دولت و کارشناسان امر باشد.

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان در هفته گذشته با گردوغبار دست و پنجه نرم کردند و غلظت این ریزگردها به‌حدی بود که حتی ۱۰۰ متری خودمان را هم نمی‌دیدیم و ریزگردها روی تمام خودروها و ظاهر شهر نمایان بود.

وی بیان کرد: اصفهان از استان‌های استراتژیک کشور است و مقام‌های خارجی زمانی که به تهران سفر می‌کنند حتما به اصفهان می‌آیند، بنابراین دولت باید در این زمینه فکری کند تا مشکل آب زاینده‌رود حل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 10 تیر 1398 ، کدخبر: 401329 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
اون از دریاچه ارومیه اون از گاو خونی این از زاینده رود عملکرد دولت در حوزه محیط زیست فاجعه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین