پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
استاندار قزوین گفت: با راه اندازی «میز فرش» در استان زمینه حمایت از زنجیره تولید در صنعت هنر فرش، حل مشکلات بیمه ای و معیشتی و صادرات این محصول استراتژیک را مهیا می کنیم.

شعارسال: اولین کارگروه فرش دستبافت استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران؛ زاهدی استاندار، حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، خارکن رئیس اتحادیه فرش دستباف استان، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، تشکل ها و فعالان فرش دست بافت در استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه اظهارداشت: فرش در کشور به عنوان یک صنعت و هنر تلقی می شود و سابقه زیادی دارد و برای رقابت داشتن در بازارهای جهانی باید این دو رویکرد مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز که با تشدید تحریم ها بسیاری از صادرکنندگان فرش بازارهای اروپایی را از دست داده اند باید برای احیای این کالای مهم در اروپا تلاش بیشتری کنیم و بافندگان را مورد حمایت قرار دهیم.

راه اندازی میز فرش در قزوین

وی بیان کرد: باید کمک کنیم تا بازار فرش ایرانی در برخی کشورها مانند آلمان با سرعت احیا شود چون در حال حاضر همچنان ایرانیان توانمندی دراین کشور نمایشگاه دارند که با ارتباط بیشتر می توانیم در این بازارها حضور یافته ومشتری خود را بدست آوریم.

زاهدی اضافه کرد: نبود هماهنگی بین متولیان فرش دستباف در کاهش کیفیت فرش بسیار موثر بوده و هر چند بخشی از بازار را از دست داده ایم اما هنوز هم فرش ایرانی یک افتخار برای مردم اروپاستو می توانیم آن را احیا کنیم.

وی به تجربه موفق خود در استان کردستان در حمایت از فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: با تشکیل میز فرش در این استان توانستیم به رونق این هنر در کردستان کمک کنیم و در قزوین هم آمادگی داریم با ایجاد میز فرش برای حل مشکلات اقدام کنیم.

زاهدی یادآورشد: البته باید سیاست گذاری ها در یک مرکز واحد مانند مرکز ملی فرش ایران صورت گیرد اما آموزش ها بر اساس توانمندی استان و متناسب با نیاز بازار باشد و از سمن ها هم استفاده شود.

وی اظهارداشت: باید در کار اقتصادی به بازار توجه کنیم و هدف گذاری به گونه ای باشد که بدانیم به کجا خواهیم رسید و هدف چیست.

بیمه بافندگان باید متفاوت باشد

زاهدی اضافه کرد: موضوع بیمه بافندگان مهم است و چون عمده تولید کنندگان در منزل هستند و قرار نیست مستمر ببافند و ارتباط کارگری نمی توانند برقرار کنند نباید اگر بازرسی در ساعتی مراجعه کرد و بافنده نبود موضوع بیمه تحت تاثیر قرار گیرد واصولا این رویکرد در مورد بافنده ها باید تغییر کند.

وی گفت: در میز فرش می توان همه دغدغه ها و مشکلات کوچک و بزرگ بافندگان وفعالان صنعت فرش را شناسایی و راهکار عملی برای حل آن ارائه کرد.

حمایت از زنجیره تولید فرش

زاهدی اظهارداشت: فرش می تواند کالای صادراتی مهمی در شرایط کنونی باشد و برای کاهش قیمت تمام شده باید در استان زنجیره تولید فرش شکل بگیرد و حمایت شود.

وی گفت: تولید فرش باید هم متمرکز و هم غیر متمرکز باشد زیرا اگر همه ببافند شاید نتوانند بفروشند البته قرار نیست اگر کار متمرکز شد همه در یک کارگاه باشند این موارد باید با نگاه کارشناسی تنظیم شود و در روستاها شاید بافت فردی بهتر باشد به همین دلیل باید مراقب بافندگان فردی هم باشیم و آنها را از دست ندهیم و بازرسی های مشترک توام با برخورد اسلامی باشد.

زاهدی اظهارداشت: در بازاریابی و صادرات باید نگاه کارشناسی و تخصصی حاکم باشد و به سلیقه مشتری در اقلیم های مختلف و ذائقه مردم توجه شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13تیر1398 ، کدخبر: 4658011: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین