پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
مجری طرح چغندرقند گفت: بنابر آمار گمرک از ابتدای سال تا ۲۱ تیر حدود ۷۱۴ هزار تن شکر خام وارد شده که این میزان نسبت به سال قبل حدود ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا یزدانی مجری طرح چغندر قند با تکذیب مباحث مطرح شده پیرامون افزایش ۶۰۰ درصدیواردات شکراظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ حدود یک میلیون و ۱۲۳ هزار تن شکر چغندری و حدود ۸۷۲ هزار تن شکر نیشکری، جمعاً به میزان دو میلیون و ۱۵ هزار تن شکر در کشور تولید شد و ایران به رکورد تاریخی در تولید این محصول راهبردی دست یافت.

وی افزود: سال گذشته حدود ۹۴۷ هزار تن شکر چغندری و حدود ۴۵۳ هزار تن شکر نیشگری، جمعاً به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر تولید شد که این میزان تولید شکر در مقایسه با سال ۱۳۹۶ حدود ۴۳ درصد کاهش داشت.

یزدانی ادامه داد: با توجه به تولید حدود ۱٫۴ میلیون تن شکر در سال گذشته، واردات ۸۵۶ هزار تن شکر خام در سال ۱۳۹۶ و همچنین ذخیره مناسب شکر مانده از سال قبل، نیاز به واردات شکر در سال ۱۳۹۷ کمتر بوده و به حدود ۲۸۱ هزار تن رسیده است.

مجری طرح چغندرقند با بیان اینکه در شش ماهه اول سال گذشته به دلیل خشکسالی و بروز تنش کم آبی در مزارع نیشکر استان خوزستان، کاهش حدود ۲۵ درصدی تولید شکر نیشکری قابل پیش بینی بود، افزود: با شروع بارندگی‌های پاییزه و تأخیر در عملیات برداشت نیشکر در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ و همچنین وقوع سیل و آب گرفتگی حدود ۵۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر خوزستان در اوایل سال ، خسارت وارده به مزارع نیشکر افزایش و باعث کاهش حدود ۵۰ درصدی تولید شکر نیشکری کشور شد؛ به همین منظور و با توجه به ضرورت تنظیم بازار شکر، مجوز واردات شکر خام به کارخانه‌های قند و شکر کشور داده شده است.

یزدانی در پایان تصریح کرد: به استناد آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای سال تا تاریخ ۲۱ تیر حدود ۷۱۴ هزار تن شکر خام وارد کشور شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۱۵۴ درصد داشته است بنابراین اعلام افزایش ۶۰۰ درصدی واردات شکر از سوی برخی رسانه‌ها صحت ندارد و احتمالاً ناشی از عدم اطلاع از میزان واردات است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفود، تاریخ 24 تیر 98، کد مطلب: -: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین