پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
ناصر بافقی مدیر کشتارگاه صنعتی معین یزد به عنوان بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه چندمنظوره دام، تعداد ۱۱۶ نفر از معتادان را بهبود داده و به آغوش خانواده بازگردانده است.
شعار سال:مدیر کشتارگاه صنعتی معین یزد به عنوان بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه چندمنظوره دام، تعداد ۱۱۶ نفر از معتادان را بهبود داده و به آغوش خانواده بازگردانده است.

 تولید ملی یکی از تاکیداتی است که از سوی مقام معظم رهبری بارها تاکید شده است و با توجه به تحریم هایی که از سوی استکبار جهانی نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد، این مولفه  اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در نقاط مختلف کشورمان شاهد حضور کارآفرینان هستیم که در استان یزد نیز این قاعده به خوبی وجود دارد و افراد مختلفی در تلاش هستند تا تحریم ها را بی اثر کرده و در جهت افزایش تولید ملی و به کار گیری جوانان و نوجوانان گام بردارند.

یکی از این مراکز در استان یزد، بزرگترین کشتارگاه صنعتی کشور است که توانسته در سال های اخیر به خوبی در کشور خود را نشان داده و در جهت کشتارهای صنعتی دام گام بردارد.

در استان یزد کشتارگاههای سنتی متعددی وجود دارد که همراه با مشکلات زیادی از جمله بهداشت است که به خوبی نتوانسته اند وضعیت مناسبی را داشته باشند و بسیاری از مواقع با مشکلات قانونی روبرو شده اند اما کشتارگاه صنعتی معین با ابزارها و برنامه های خود نظری متفاوت از آن را ارائه داده است.

خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان یزد از محل این کشتارگاه بازدید کرد. در ابتدا که وارد محل کشتارگاه در شهرستان مهریز شدیم که میدان بزرگی از دام شامل شتر، گاو، گوسفند، شتر مرغ در آن وجود داشت و به اذعان کارکنان این بخش، بزرگترین میدان پرورش دام در کشور است که حتی برای فروش دام های مختلف نیز پرورش دام وجود دارد و علاوه بر تامین نیازهای کشتار روز به پرورش نیز می پردازد.

در ادامه این بازدید وارد بخش ساختمان مدیریت این مرکز شدیم که گفت و گویی با «ناصر بافقی» مسئول این کشتارگاه صورت گرفته است.
«ناصر بافقی» به عنوان یکی از افراد باسابقه در بحث قصابی بود که پدر و پدربزرگ او نیز این حرفه را دنبال می کردند و هم اکنون نیز وی پس از قصابی به فعالیت در کشتارگاه سنتی و هم اکنون نیز مدیریت کشتارگاه صنعتی استان را برعهده دارد.

این کشتارگاه چند شاخص مهم و بارز داشت که نظر ما را به خود جلب کرد که یکی از این ویژگی ها، پذیرش کارگرانی است که پیش از این دارای سابقه یا اینکه اعتیاد داشتند و پس از گذراندن دوره درمان و پرداخت کامل هزینه این درمان توسط کشتارگاه دوباره در این مرکز مشغول می شدند.

پرداخت حق بیمه، پرداخت هزینه درمان، خوابگاه برای بی سرپناهان از حمله مزایایی بود که به این کارگران پرداخت می شد و هم اکنون نیز 600 نفر معتاد را ترک داده است که حدود 116 نفر از آنها در این مرکز مشغول کار هستند.

این مرکز از سال 94 با هزینه این بالغ بر 60 میلیارد تومان آغاز به کار کرده و در 27 هزار متر مربع فعالیت های نظیر پرورش دام، کشتارگاه دام های مختلف دنبال می کند.

ناصر بافقی در این رابطه گفت: اکنون کل پرسنل این کشتارگاه تعداد 211 نفر به صورت مستقیم هستند و تعداد یک هزار نفر نیز به صورت غر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

این کارآفرین مشکلات متعددی را در پیش روی خود می بیند که کاهش قدرت خرید مردم، کمبود دام در استان از جمله آنها است اما او معتقد است که این مشکلات را می توان با همکاری مسئولان پشت سر گذاشت اما متاسفانه برخی از مسئولان به جای حمایت از او، سنگ اندازی می کنند و آخرین مشکل بوجود آمده نیز قاچاق است که درصورت جلوگیری  از آن می توان قیمت گوشت را کاهش داد.

ناصر بافقی این حمایت های خود از کارگرانش گفت و حمایت از افراد بی سرپناه را برای خود افتخاری دانست و بیان کرد که حتی شخصی کارگر او است که 18 سال زنده بوده است ولی الان به زندگی بازگشته و اکنون مسئولیت بخش های مختلف این کشتارگاه را دارد.

او از عدم همراهی مسئولان گلایه می کرد که هیچ کدام در خصوص این کارگران و حتی کشتارگاه همراهی نکرده اند و با وجود این که این تعداد از کارگران دارای سابقه را به کار گرفته است اما تاکنون حمایتی از او نشده است و حتی برخی مواقع سنگ اندازی هم کرده اند.

مشکلات مختلفی گریبانگیر از کشتارگاه بود که با وجود ظرفیت کشتار هر شیفت کاری این مرکز 2 هزار و 400 راس دام سبک  و 250 دام سنگین اما روزانه 250 راس دام سبک و 5 تا 10 راس دام سنگین کشتار دارد.

ناصر بافقی بیان کرد که هم اکنون درخواست 40 هزار راس دام از کشور رومانی کرده ایم که حدود 5 ماه به دنبال آن هستیم و 80 درصد کار آن را نیز کرده ایم اما متاسفانه به دلیل کم لطفی برخی از مسئولان این کار مانده و با مشکل روبرو شده است.

وی گفت: ما هیچ درخواستی از مسئولان نداریم و می گوییم که اگر کمک نمی کنید لطفا مانع نشوید (چوب لای چرخ ما هم نگذارید).

توضیح برخی از مسئولان مبنی بر عدم بهداشت یا مشکلاتی از قبیل بیماری بوده است که این مسئول کشتارگاه بیان کرد: ما در این مرکز برگترین قرنطینه دام کشور و آزمایشگاه را داریم و در صورتی که این دام ها مشکل دارند حتی اجازه کشتار را ندهید ولی الان اجازه ورود را به ما بدهید.

ناصر بافقی بیان کرد: ما در دوره ای 24 هزار دام را کشتار کردیم که باعث ارزان تر شدن گوشت شد و اگر این واردات ادامه پیدا کند بازهم شاهد ارزانتر شدن آن خواهیم بود.

این کارآفرین بیان کرد که تاکنون از وام های توسعه ملی و داخلی هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده است و تنها وام هایی که دریافت کرده ام از اعتبار خودم بوده است.

فروش و صادرات پودر خون، بسته بندی های مختلف فرآورده های دامی، بسته بندی اجزای حرام دام، تولید کود از جمله برنامه هایی بود که در این کشتارگاه دنبال می شد که ناصر بافقی در چشم اندازی برای خود فراتر از این ها را در نظر داشت.

ناصر بافقی گفت: اگر هزینه ای که در این کشتارگاه می کنم را برای ساخت خانه ای هزینه کنم، سالانه یک خانه 5 میلیاردی ساخته می شود در صورتی که برای این خانوارها هزینه می کنم و بسیاری از افراد که خود سرپرست خانوار هستند را اداره می کنیم و آنها را خوشحال می کنیم.

در ادامه این گفت و گو از بخش های مختلف از کشتارگاه بازدید شد.

اما حضور بخش خصوصی با این قوت می تواند بسیاری از مشکلات در زمینه تغذیه مردم را حل کند و کاهش قیمت ها را در پی داشته باشد.

استفاده از کارگرانی که انواع آسیب های اجتماعی را تجربه کرده اند و بازگشت مجدد آنها به زندگی می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش دهد که امید است با همراهی مسئولان و فعالیت بیشتر این چنین مراکزی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و پیشرفت در امر تغذیه مردم گام برداشت.
بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)

بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)

بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)
بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)
بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)

بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)

بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)
بزرگترین کشتارگاه دام یزد احیاگر معتادان بی‌خانمان شده است (+تصاویر)


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار:6مرداد1398،کدخبر:50815،hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین