پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
«دکتر محمدحسین انصاری‌فر» افزود: دامپزشکی ما در وضعیت خوبی نیست، چراکه وضعیت سلامت و بهداشت ما در وضعیت خوبی قرار ندارد ...

شعار سال: مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن انتقاد از وابستگی مالی کارشناسان بهداشت به کشتارگاه‌ها، گفت: فردی که وضعیت بهداشت کشتارگاه را بررسی می‌کند نباید حقوق خود را از کشتارگاه اخذ کند، بلکه باید از دولت حقوق دریافت کند.

«دکتر محمدحسین انصاری فر» ظهر امروز در همایشی که به‌مناسبت روز دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد، رانت خواری را عامل ایجاد مشکلات فراوان خواند و گفت: چنانچه ساختارها به درستی چیده شده باشد، جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شود.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، اظهار کرد: دامپزشکی ما در وضعیت خوبی نیست، چراکه وضعیت سلامت و بهداشت ما در وضعیت خوبی قرار ندارد؛ البته اوضاع بدی نداریم، اما در مقایسه با آمار جهانی جایگاه ما خوب نیست.

وی در ادامه ضمن انتقاد از وابستگی مالی کارشناسان بهداشت به کشتارگاه‌ها، عنوان کرد: فردی که وضعیت بهداشت کشتارگاه را بررسی می‌کند نباید حقوق خود را از کشتارگاه اخذ کند، بلکه باید از دولت حقوق دریافت کند.

انصاری‌فر ادامه داد: ما پروژه 150 هزار میلیارد تومانی به نام طرح جامع سلامت داریم و تنها چیزی که مورد توجه نیست سلامت است، چراکه بر درمان تاکید شده است.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: یکی از محققان استرالیا که به ایران سفر کرده بود عنوان می‌کرد مدیر بخش تحقیقات دامپزشکی این کشور هستم، اما طبق قانون اجازه تزریق به موش را ندارم و باید دامپزشک این کار را انجام دهد؛ این در حالی است که در ایران این اقدام انجام می‌شود.

وی بر قانون مداری تاکید و تصریح کرد: باید قوانینی را تصویب کنیم و پای آن بایستیم.

انصاری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود بر انتخاب رئیس نظام دامپزشکی توسط مردم تاکید و اظهار کرد: مردم بهتر می‌توانند با توجه به شایسته سالاری فردی را برگزینند که مثمر ثمر باشد.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، خراسان رضوی را جزو استان‌های شاخص کشور دانست و ابراز کرد: پس از تهران، هر اتفاقی که در خراسان رخ می‌دهد برای مسؤولان شاخص است، به همین دلیل بیشترین سفرها به این استان صورت می‌گیرد؛ امید ما به خراسان رضوی است.

وی یکی از ابزارها و شاخصه‌های رشد جامعه را رشد نهادها و نظام‌ها دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه نظام دامپزشکی، مهندسی و پزشکی بالنده نشود این می‌شود که 90 درصد بودجه دولت به بودجه جاری منتقل شود.

انصاری‌فر گفت: یکی از دلایلی که برخی سرمایه‌های مختلف را به تاراج می‌برند، تصدی‌گری دولت است؛ چنانچه امور به دست خصوصی باشد مردم اجازه این دخل و تصرف‌ها را نمی‌دهد.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور یکی از عوامل ضربه به دامپزشکی را نبود سازگاری و هماهنگی بین رئیس دامپزشکی و رئیس نظام دامپزشکی استان‌ها خواند و افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی پیش از این رئیس نظام بوده، این مشکلات در این استان به چشم نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: دنیای امروز حتی با دنیای 10 سال پیش تفاوت دارد، دنیای امروز از مدیریت فردی به سمت مدیریت مشارکتی در حرکت است، حتی چنانچه در خانواده‌ها هم مسؤولیت‌ها تقسیم نشوند با مشکل مواجه می‌شویم چه برسد به کشورها.

انصاری‌فر یکی دیگر از عوامل پیشرفت را همخوانی تحولات دانست و یادآور شد: چناچنه تدابیر ما با تحولات همخوانی نداشته باشند قطعا با مشکلات عدیده مواجه می‌شویم.

نیازمند سند همکاری بین دستگاهی در حوزه دامپزشکی هستیم

در ادامه مدیرکل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: یک جامعه سالم ارکان مخصوص به خود را دارد و یکی از ارکان اصلی آن غذای سالم است و افسران این میدان دامپزشکان هستند.

«غلامعلی صادقی» بر نقش دامپزشکان و دامداران در این راستا تاکید و تصریح کرد: غذای سالم هم سلامت جسم و هم تضمین کننده سلامت روح است و چنانچه جامعه‌ای این دو سلامت و امنیت را مورد تاکید و توجه قرار دهد، می‌تواندبه‌گام برداشتن برای رسیدن به آینده‌ای سالم امیدوار باشد.

وی بر نقش دامپزشکان خراسان رضوی در سلامت مجاوران و زائران اشاره کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌ها در حوزه سلامت و قیمت نسبت به میانگین دیگر استان‌ها موفق بوده‌اید که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی به هماهنگی دستگاه‌ها در خراسان رضوی به منظور در اختیار گذاشتن غذای سالم به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط امروز استان هم در بخش دامپزشکی و دامداری و هم در بخش‌های توزیعی مثبت است.

صادقی اظهار کرد: باید سندی تشکیل و در آن جایگاه نهادها و دستگاه‌ها و مردم مشخص شود، البته ما هم در این راستا مطالبات داریم.

وی ابراز کرد: چنانچه این سند را با محوریت اداره کل دامپزشکی و دیگر دستگاه‌ها آماده کنیم می‌توانیم به استان‌های دیگر هم ارائه دهیم.

کمک به‌رونق تولید نیاز امروز جامعه است

در ادامه این همایش مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بر نقش دامپزشکی در اقتصاد، معیشت و سلامت انسان تاکید کرد و گفت: به اذعان مسؤولان در صورت نبود دامپزشکان امروز دچار مشکلات عدیده‌ای در خصوص بیماری‌های بین دام و انسان بودیم.

«دکتر احمد شریعتی» تاکید کرد: چنانچه امروز در واردات و صادرات نقش داریم به واسطه تجربیاتی است که دامپزشکان ما ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به رونق تولید کمک کرد این امر را نیاز امروز جامعه ایرانی دانست.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بر مقاومت بر تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط دشمن ایجاد شده تاکید و تصریح کرد: دامپزشکی با وجود تمامی مشکلات موجود، اما سعی کرده در سال‌های اخیر با کمترین تعرفه‌ها و خسارات و با کمک به رونق تولید راه خود را ادامه دهیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از «دکتر محسن دستور» و «دکتر شاهین فیروزی» به عنوان پیشکسوتان و نخبگان این عرصه تقدیر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 15 مهر 98، کد مطلب: 52542: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
اگر بشود که عالی است، اما مطمئن باشید که با توجه به کمبود بودجه امکان پذیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین