پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: در این خصوص از سازمان دامپزشکی کشور نظرخواهی نشده است چرا که سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان متعلق به کل خانواده بزرگ دامپزشکی است ...

شعارسال: رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حین بررسی قانون جامع ایمنی غذایی از سازمان نظام دامپزشکی در خصوص آینده سازمان دامپزشکی کشور (باقی ماندن در مجموعه جهاد کشاورزی، الحاق به وزارت بهداشت و یا جدا شدن بخش غذا و دارو از آن) نظرخواهی نموده است.

جلسه تودیع رئیس قدیم و معارفه رئیس جدید نظام دامپزشکی استان گیلان در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی این استان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر سهراب عاقبتی» مدیرکل دامپزشکی استان گیلان، اعضای شورای نظام دامپزشکی و روسا و اعضای انجمن‌های صنفی دامپزشکی استان برگزار شد، از خدمات 20 ساله «دکتر محمد ابراهیمی» رئیس قبلی شورای نظام دامپزشکی گیلان تقدیر و «دکتر سعید احمدی شاد» به عنوان رئیس جدید این شورا منصوب شد.

بر اساس این گزارش، «دکتر محمد ابراهیمی» رئیس قبلی نظام دامپزشکی گیلان در ابتدای این مراسم، حضور و خدمت بیست ساله خود در رأس هدایت نظام دامپزشکی این استان را بزرگترین افتخار زندگی خود دانست و اظهار داشت: امروز نظام دامپزشکی استان گیلان جایگاه قابل قبولی دارد که این امر مرهون همکاری و همدلی تک تک اعضای نظام دامپزشکی این استان و نیز حمایت و همراهی اداره کل دامپزشکی گیلان در تمامی این سالهاست.

وی تعداد اعضای فعلی نظام دامپزشکی استان گیلان را قریب به 1000 عضو عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود نیمی از اعضا را پیرادامپزشکان به عنوان مظلومان حوزه دامپزشکی کشور تشکیل می‌دهند.

واگذاری صدور پروانه‌های بهداشتی اماکن دامی به سازمان نظام دامپزشکی بزرگترین دستاورد این سازمان است

دکتر ابراهیمی واگذاری صدور پروانه‌های بهداشتی اماکن دامی به سازمان نظام دامپزشکی را بزرگترین دستاورد این سازمان برشمرد و بیان داشت: از ابتدای اجرای این فرآیند 4 هزار پروانه شامل موافقت اصولی، تأسیس و بهره‌برداری توسط نظام دامپزشکی استان گیلان صادر شده است که بیانگر ظرفیت و استعداد فوق العاده این خطه از کشور در حوزه دامپروری، دامپزشکی و کشاورزی است.

رئیس پیشین نظام دامپزشکی گیلان همچنین صدور پروانه‌های مراکز خدمات دامپزشکی ازجمله درمانگاه و کلینیک‌های دامپزشکی را از دیگر دستاوردهای مهم و خطیر نظام دامپزشکی دانست و گفت: تا به امروز 75 داروخانه دامپزشکی، 95 درمانگاه، 59 مرکز مایه کوبی، 5 آزمایشگاه و 89 شرکت پخش دارو در سطح استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان سخنان خود ضمن پوزش و طلب حلالیت از تمامی حضار و اعضای نظام دامپزشکی استان از زحمات و حمایت‌های تمامی اعضای نظام دامپزشکی گیلان و اعضای قبلی و فعلی شورای نظام دامپزشکی، مدیران کلی قبلی و مدیرکل فعلی دامپزشکی استان و کارشناسان اماکن دامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: خواهران اسدی به عنوان دو همکار و پرسنل شاغل در نظام دامپزشکی استان گیلان در طول 15 سال گذشته همواره یارو یاور بنده بوده‌اند و به جرأت می‌توان گفت: این دو عزیز تمام زندگی خود را وقف نظام دامپزشکی استان گیلان نموده‌اند.

در بحث واگذاری صدور پروانه‌ها به نظام دامپزشکی، حوزه دامپزشکی استان گیلان بیشترین تعامل و کمترین تنش را درکشور داشته است

در ادامه مراسم «دکتر سهراب عاقبتی» مدیرکل دامپزشکی استان گیلان ضمن تأکید بر حمایت اداره کل دامپزشکی گیلان از نظام دامپزشکی، همکاری و تعامل سازنده اعضای شورای نظام دامپزشکی را مهمترین رمز موفقیت این شورا در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آتی آن دانست و بیان داشت: در بحث واگذاری صدور پروانه‌ها به نظام دامپزشکی، حوزه دامپزشکی استان گیلان بیشترین تعامل و کمترین تنش را درکشور داشته است.

در ادامه مراسم «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در گیلان، به بازدید خود از چند مرکز بخش خصوصی دامپزشکی استان شامل بیمارستان، کلینیک و داروخانه اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی دامپزشکی در گیلان، جوان با نشاط و پویاست و این استان به جهت ظرفیت‌های بالای فرهنگی و تمدنی و توان بالقوه دامپزشکی و دامپروری، در آینده حرف‌های بسیاری در این حوزه برای گفتن خواهد داشت و گواه آن حضور پرشور در انتخابات گذشته شوراهای استانی و بالندگی و بلوغی است که در بین اعضای شورای نظام دامپزشکی این استان به وضوح قابل مشاهده است.

وی برگزاری انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی در سال گذشته را نشانه بزرگی حرفه دامپزشکی دانست و اظهار داشت: نخستین انتخابات الکترونیکی در سطح کشور را دامپزشکی برگزار کرده است، امری که در نگاه بسیاری از صاحب نظران، غیر قابل انجام می‌نمود چراکه تجربه انجام آن در بسیاری از نهادها از جمله نظام مهندسی کشاورزی و نظام پزشکی با شکست مواجه شده بود اما در نظام دامپزشکی با موفقیت برگزار و شاهد مشارکت 54 درصدی اعضای فعال سازمان در آن بودیم که مارا به این باور نزدیک می‌کند که با مشارکت و کنار همدیگر بودن قادر به انجام کارهای بزرگ خواهیم بود.

تأسیس نظام دامپزشکی ظهور تریبونی دیگر در حوزه دامپزشکی

دکتر صفری در ادامه اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی اساساً باید عمده نگاهش به بخش خصوصی باشد؛ بخش دولتی ما البته یک سازمان با قدمت و توانمند هست و یک تریبون مهم در حرفه دامپزشکی دارد که البته به تنهایی کافی نیست، واقعیت این است که اگر ما آسیب‌هایی در دامپزشکی داشتیم و داریم به دلیل کمبود تریبون و صدایی رسا در حرفه است.

وی تأسیس نظام دامپزشکی را ظهور تریبونی دیگر در حوزه دامپزشکی دانست و افزود: نظام دامپزشکی توانسته است در این سالها حرفهایی را بزند که پیش از این حوزه دامپزشکی به جهت وابستگی به دولت هرگز نتوانسته بوند آن را بیان کند؛ بنده در سفرهای استانی خود کاملا این نکته را لمس نمودم که مسئولین استانی بسیار علاقه‌مند هستند که حرفهای ناگفته و جدیدی را از زبان بخش خصوصی دامپزشکی بشنوند.

وی ادامه داد: جمع بندی ما در شورای مرکزی نظام دامپزشکی حاکی از آن بود که حتی المقدور رؤسای استانی نظام دامپزشکی از بخش خصوصی انتخاب شوند مگر در شرایطی که ویژگی و صلاحیت لازم وجود نداشته باشد که خوشبختانه در دوره چهارم از مجموع 31 استان، روسای 25 استان از بخش خصوصی و مابقی از بخش دولتی انتخاب شدند که نسبت به دوره گذشته که این رقم 16 بود، بلوغ و رشد چشمگیر دامپزشکی را در بخش خصوصی شاهد هستیم.

اگر قرار باشد نظام دامپزشکی با 80 نفر پرسنل در کشور کاری انجام دهد قطعا سازمان محترم دامپزشکی کشور با چندین هزار نیرو در کشور انجام داده بود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته‌ اشاره کرد که: همواره از بنده می‌پرسند شما در سازمان نظام دامپزشکی چند پرسنل دارید؟ اما من می گویم که به جای آن شما بپرسید در نظام دامپزشکی چند عضو دارید؟ چراکه ما اتکایمان فقط به کارمندانمان که در مجموع در سراسر کشور 80 نفر که البته بسیار با تعصب، علاقمند و توانمند هستند، نیست.

وی افزود: اگر ما قرار باشد ما با 80 نفر در کشور کاری انجام دهیم قطعا سازمان محترم دامپزشکی کشور با چندین هزار نیرو در کشور انجام داده بود! پس قدرت و توان ما 39 هزار عضو ما است؛ اعضایی که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند، توانمندی‌هایی بعضا در بین اعضایمان سراغ داریم که ما را متعجب می‌کند که این حجم عظیم توان را نتوانسته‌ایم ساماندهی، سازماندهی و استفاده مطلوب کنیم که البته هرگاه از این پتانسیل استفاده کردیم موفق بوده‌ایم.

دکتر صفری تاکید کرد: امروز نظام دامپزشکی مراودات، مکاتبات و مراسلات متعدد و متنوعی را با دولتمردان، وزرا، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و حتی مقام معظم رهبری و ... دارد که قبلا هرگز مشابه آن اتفاق نیفتاده بود و درکل این امر نشان دهنده دیده شدن دامپزشکی و ارتقاء جایگاه آن نزد مسئولین و سران سه قوه است.

وی در ادامه گفت: به طور مثال در قوانین سال گذشته خانواده دامپزشکی توانست برای اولین بار دو حکم قانونی در برنامه ششم و احکام دائمی بگیریم با این ویژگی که برای اولین بار در تاریخ سلامت کشور با دو سوم آرا با کمک رئیس و نمایندگان مجلس، نظام دامپزشکی رأیی با این مضمون گرفت که تمامی اعضای نظام دامپزشکی و نظام پزشکی موظف به بیمه شدن مسئولیت حرفه‌ای هستند که این بیمه به عنوان وثیقه جرائم غیر عمد در محاکم قضایی پذیرفته می‌شود که اتفاق بزرگی هست و همکاران را از گرفتاری های مربوط به اشتباهات سهوی شغلی و مراجعات قضایی و خسارات مالی ناشی از آن رها می‌کند.

قانون جامع ایمنی غذایی کشور و آینده سازمان دامپزشکی

دکتر صفری در پایان خاطرنشان ساخت: اخیرا قانونی به عنوان طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است که موضوع آن قانون جامع ایمنی غذایی است که در دل این قانون اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در مورد آینده سازمان دامپزشکی از این حیث که در مجموعه جهاد کشاورزی بماند یا نه؟، به وزارت بهداشت ملحق شود یا نه؟ یا بخش غذا و داروی آن جدا شود یا خیر؟ تصمیم‌گیری خواهد شد که در این بین از سازمان نظام دامپزشکی در این خصوص نظرخواهی شده است، در حالیکه حتی از سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص نظرخواهی نشده است چرا که سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان جامع و مردم نهاد متعلق به کل خانواده بزرگ دامپزشکی است و قطعا نظرات کل طیف‌های مختلف حرفه دولتی اعم از خصوصی و دولتی و ... را منعکس خواهد کرد.

وی افزود: پس با توجه به موارد ذکر شده درمی‌یابیم که امروز سازمان نظام دامپزشکی در وضعیتی قرار دارد که توانمندی‌های بزرگ قانونی و جایگاه بسیار مهمی در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها دارد.

در ادامه جلسه «دکتر سعید احمدی شاد» رئیس جدید نظام دامپزشکی استان گیلان هدف خود را ایجاد تعامل و حفظ آرامش فعلی حاکم بر نظام دامپزشکی استان برشمرد و افزود: در مسیر نیل به این هدف دست یاری و کمک دوستان، همکاران، انجمن‌های صنفی، اداره کل دامپزشکی و تمامی اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی را خواهم فشرد.

در پایان نشست دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اهداء لوح یادبودی از زحمات 20ساله دکتر ابراهیمی به عنوان رئیس نظام دامپزشکی گیلان تقدیر و حکم انتصاب دکتر احمدی شاد را به ایشان ابلاغ کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازسایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 10مرداد1398 ، کدخبر: 50940: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین