پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
وزیر کشور گفت: با هماهنگی‌هایی که داشتیم مردم کشورمان بعد از دهه محرم تا آخر صفر بدون روادید می‌توانند به زیارت بروند، اما این به معنای عدم نظارت بر تردد نیست و حتما متناسب با ظرفیت‌ها اقدامات صورت می‌گیرد.
شعار سال : عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: توافق اولیه را برای مرز خسروی داشتیم و در سفر  روز شنبه وزیر عراق به کشور، این مسئله جزو مباحث اصلی است و امیدواریم به توافق برسیم.
وزیر کشور با بیان اینکه پاسپورت هویت هر فردی است که باید همه داشته باشند، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که داشتیم مردم کشورمان بعد از دهه محرم تا آخر صفر بدون روادید می‌توانند به زیارت بروند، اما این به معنای عدم نظارت بر تردد نیست و حتما متناسب با ظرفیت‌ها که در سال جاری بیشتر هم شده، اقدامات صورت می‌گیرد.
وی در خصوص امنیت و مسائل مربوط به مرزها تاکید کرد: مرزها از هر نظری چون خدمات، امکانات و پشتیبانی آمادگی لازم را دارند و مشکل خاصی نداریم.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه عراق در این زمینه ورود زائران به این کشور بسیار همکاری کرده است، متذکر شد: انصافا در این چند سال همکاری خوبی داشتند و قطعا بدون همکاری آنها نمی‌توانستیم بیش از 2 میلیون نفر زائر را به آن کشور راهی کنیم، در حوزه‌های دیپلماسی، گذرنامه و خدمات همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.
وزیر کشور افزود: هم نمایندگان و همکاران ما به عراق سفر کردند و هم وزیر آن کشور به ایران می‌آید و صحبت‌ها درراستای تامین و گسترش همکاری‌ها است.

اربعین فرصتی برای انسجام، برابری و برادری بین مردم دو کشور است
سفیر عراق در ایران نیز در ادامه این مراسم ضمن اشاره به همکاری و برادری بین دو کشور، گفت: برای اربعین به تفاهم‌های خاصی رسیدیم.
سعد جواد قندیل اظهار کرد: در طول سال شاهد حضور زائران بسیاری به عراق هستیم، وقتی به این عدد که حدود 9 میلیون است نگاه کنیم، می‌بینیم برادری میان این دو کشور بسیار زیاد است.
وی زیارت اربعین را نشانه بزرگ‌ترین ترین اجتماع جهان دانست و متذکر شد: این اجتماع بزرگ که از عراق و سایر کشورها است، در اربعین به 15 میلیون زائر می‌رسد.
سفیر عراق در ایران افزود: برای مناسک حج حدود 3 میلیون نفر مشرف می‌شوند، اما برای اربعین بیش از 15 میلیون زائر به عراق وارد می‌شوند، ما 5 برابر زائران مکه را در ایام اربعین داریم و خدمات راهبردی به صورت رایگان به این زائران داده می‌شود.
قندیل یادآور شد:این خدمات توسط مردم به زائران انجام می‌شود که دولت‌ها در آن دخالتی ندارند.
وی مراسم اربعین را فرصتی برای انسجام، برابری و برادری بین مردم دو کشور دانست و متذکر شد: اربعین فرصتی برای آشنا شدن مردم ایران و عراق به واسطه عشق امام حسین(ع) است.
سفیر عراق در ایران افزود: اربعین فرصتی است که زائران امام حسین (ع) با مهمان‌نوازی و فرهنگ مردم عراق آشنا شوند، از همه برادران ایرانی دعوت می‌کنیم از این فرصت استفاده کرده، با ما در ارتباط باشند.
قندیل گفت: مردم عراق عاشق زائران امام حسین(ع) هستند و سعی می‌کنند بیشترین خدمات را به زائران ارائه دهند.
وی متذکر شد: بیش از 12 میلیون نفر زائر از عراق برای زیارت به کربلا مشرف می‌شوند و این افراد پیاده و سینه‌خیز خود را به حرم می‌رسانند، باید بدانیم این آمدن خاص شیعیان نیست، بلکه خاص محبان اهل بیت(ع) است که از ادیان مختلف به این مکان می‌آیند، این زیارت سبب می‌شود مردم با زائران متحد و متعهدتر شوند.
سفیر عراق در ایران با بیان اینکه ما در سفارت عراق  شبانه‌روز تلاش می‌کنیم همه چیز را برای تشرف به این مکان مهیا کنیم، خاطرنشان کرد: در گذشته روزانه بیش از 100 هزار ویزا صادر می‌شد و تمام وزارتخانه‌های عراق، امور خارجه و دیگر وزرا تلاش می‌کنند خدمات را برای زائران افزایش دهند.
قندیل بیان کرد: گروه‌های مختلف، امنیتی، درمانی، حمل و نقل و نیروهای داوطلب برای زیارت راحت و آسان‌تر زائران وظایفی را به عهده دارند.

اربعین بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی است
مدیرعامل بنیاد برکت امام رضا(ع) نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت، گفت: حدود 100 موکب‌دار عراقی و 10 موکب‌دار بین‌المللی در این مراسم حضور دارند، با توجه به نزدیک شدن به موسم عاشقی، فرزندان و عاشقان در حال آماده‌سازی امکانات هستند.
محسن منصوری اظهار کرد: اربعین تجلی روزهای عاشقی است و قطعا این حرکت بزرگ‌ترین حرکت در طول تاریخ بشریت بوده، حدود 20 میلیون عاشق اربعین دور هم جمع می‌شوند.
وی اربعین را تمرین عاشقی حضور برای ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: اعتقاد داریم اذن کربلا را باید از امام رضا (ع) گرفت، اربعین یعنی اگر اتحاد ما گرد ولایت شکل بگیرد  هیچ‌کس نمی‌تواند مسیر آن را منحرف کند.
مدیرعامل بنیاد برکت امام رضا(ع) آگاهی‌بخشی، تضارب افکار و کارگاه‌های آموزشی را از بخش‌های مهم برای همایش اربعین سال جاری دانست و بیان کرد: ماموریت اصلی مجموعه آستان قدس این است که به عنوان نهاد بین‌المللی و در بعد اجرایی با کمک ظرفیت مردمی در حال فعالیت است، نقش خود را تسهیل‌گری می‌داند و حتی در بعد مالی از کمک خیرین بهره می‌برد.
منصوری یادآور شد: اربعین بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی است و بخشی از برنامه‌های ما همچون اعزام به عتبات قبل و بعد از اربعین، توسعه ابعاد بین‌المللی اربعین، جنبه فرهنگی دارد.
وی با اشاره به اینکه از 10 کشور بین‌المللی در اعین موکب وجود دارد، تصریح کرد: میزبان اصلی اربعین مردم عراق هستند و ما به آنها کمک می‌کنیم، یکی از فعالیت‌ها این است که در ایام اربعین از منازل و مواکب سرکشی و تقدیر می‌کنند.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری فارس،تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398،کدخبر:/www.farsnews.com13980524000369
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین