پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
قاضی سعید احمدزاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاع‌رسانی مجموعه اطلاعاتی و مسئولان شهرستان آبیک؛ شب گذشته انفجاری بسیار مهیب در یک واحد معدنی رخ داد که باعث رعب و وحشت در مردم شده و چند نفر هم راهی بیمارستان شدند.

شعارسال: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: بر اثر انفجار مهیب شب گذشته در یک واحد معدنی، دستور توقف فعالیت این واحد صادر شد.

 قاضی سعید احمدزاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاع‌رسانی مجموعه اطلاعاتی و مسئولان شهرستان آبیک؛ شب گذشته انفجاری بسیار مهیب در یک واحد معدنی رخ داد که باعث رعب و وحشت در مردم شده و چند نفر هم راهی بیمارستان شدند.

وی افزود: بلافاصله موضوع برای بررسی دقیق، جامع و کامل به پلیس اطلاعات و منابع مختلف اعلام و رعب و وحشت مردم احراز شد و با توجه به اینکه اعتراض‌های شدید مردمی در فضای مجازی وجود داشت، احتمال کشیده شدن اعتراض‌ها به خیابان‌ها احساس شد و به همین دلیل دادستانی به عنوان مدعی العموم برای حفظ حقوق عامه به موضوع ورود کرد و دستور توقف فعالیت این واحد معدنی که مشرف به شهر آبیک و چسبیده به شهر است، صادر شد.

پهنه خالی در پیغمبر کوه وجود ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: در شمال شهر آبیک جایی نداریم که بخواهد محدود شود؛ در شمال شهر آبیک محدوده های معدنی ثبت شده یا پروانه بهره‌برداری صادر شده، یا پروانه گواهی کشف دارد و برداشت موقت صادر شده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: پهنه خالی برای ثبت معدن در شمال شهر آبیک وجود ندارد که بخواهد بلوکه شود.

وی بیان کرد: در جلسه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، معاون سازمان صمت استان قزوین حضور یافته بود که پیشنهادات خود را ارائه و اعلام کردیم اگر مجوزی در شمال شهر آبیک باطل شده یا مجوز برداشت موقت باطل شده، بلوکه شود که موافق این پیشنهادات هستند و در جلسات آتی مقرر شده اعلام شود.

دادستان آبیک

این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه چندین مورد انفجار از سوی معادن به ویژه واحد معدنی مذکور، در گذشته صورت گرفته و اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک هم شکایتی در این زمینه داشته و آلایندگی این واحد را اعلام کرده مصوب شده بود در انفجارها میزان ماده منفجره متناوب صورت گیرد تا آلایندگی کمتر و صدای موج انفجار کمتری ایجاد شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: مسئولان استان قزوین در اعطای مجوز به معادن مذکور نظر شورای تامین را لحاظ نکردند و بهره‌برداران معادن هم به مصوبه شورا تامین بی‌توجهی کرده اند که مسئولانی که مجوز صادر کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

انفجار معادن در ساعات غروب و شب تعمدی است

احمدزاده مطرح کرد: با توجه به آزمایش‌های انجام شده از سوی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک مبنی بر آلایندگی صوتی و هوای واحد معدنی خاطی، حتی در زمانی که اعلام شده آلایندگی اصلا وجود ندارد، آلودگی وجود داشته است.

وی افزود: نباید انفجارهای معادن به ساعات غروب و شب موکول شود چرا که می‌خواهند با انفجارها در این ساعت، آلودگی‌ها کمتر به چشم بیاید و تعمدا اقدام به انفجار در این زمان می‌کنند.

این مقام قضایی اذعان کرد: این سئوال مطرح است که آیا مسئولان سازمان صمت استان قزوین میزان انفجار مواد معدنی را مشخص کرده اند که انفجار یک باره صورت گیرد یا متناوب و در زمان‌های مختلف انجام شود. گرچه باید گفت در صدور مجوز به معادن در شمال شهر آبیک از سوی مسئولان صمت، تعجیل صورت گرفته است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی معادن و صنایع معدنی  ،تاریخ انتشار: 30 مرداد98،کدخبر: 47588،www.minews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین