معاون هوانوردی و بین الملل سازمان هواپیمایی ادامه داد: هر کسی که شاهد گرانفروشی بلیت هواپیما بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده در سایت سازمان هواپیمایی بوده، به این سازمان مراجعه و در سامانه حقوق مسافر، شکایت خود را با مستندات ثبت کند. در صورت ثبت این شکایت قطعاً با شرکت هواپیمایی یا آژانس هواپیمایی متخلف برخورد خواهیم کرد و آن را به دستگاههای نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهیم کرد.
دهقان تاکید کرد: مردم باید به این نکته دقت کنند که فقط بلیتهای پروازی اکونومی مشمول قیمتگذاری بوده و شرکت فروشنده موظف به رعایت نرخنامه منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی است و سایر بلیتها مثل بیزینس و فرست کلاس شامل این قاعده نمیشود.
به گزارش ایسنا، پس از انتشار نرخنامه جدید بلیت هواپیما در ابتدای تابستان امسال، اخباری مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما در شبکههای مجازی و از سوی برخی مخاطبان مطرح شده بود. سازمان هواپیمایی به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی در زمینه نظارت بر ایرلاینها و تخلف و گرانفروشی احتمالی آنها وظیفه پیگیری و نظارت برای پیشگیری و جلوگیری از تضییع حقوق مردم را برعهده دارد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 ، کدخبر: 98061106086 ، www.isna.ir.