پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
بانک ملی ایران درباره شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی از حساب مشتریان این بانک هشدار داد.

شعارسال: در این روش ابتدا مخاطب در قالب یک مسابقه تلویزیونی در حال ضبط قرار گرفته و به وی عنوان می‌شود که با عنایت به برنده شدن جایزه مسابقه، برای اثبات مالکیت خط تلفن همراه و امکان دریافت جایزه، مشخصات سجلی برنده مورد نیاز است.

کلاهبردار پس از اخذ اطلاعات، اقدام به ثبت نام در سامانه‌های بانکی از جمله «بام» کرده و پس از ارسال کد فعالسازی از سوی بانک برای مشتری، به انحای مختلف و استفاده از زبان فریبکارانه، این کد را از مشتری اخذ و در ادامه حساب‌های وی را مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

در این روش برای جلب اعتماد مشتری، ضمن استفاده از اسامی رجال سیاسی و هنری کشور به عنوان مهمان برنامه، غالبا این تماس‌ها با در نظر گرفتن مقتضیات زمان صورت می‌پذیرد.

در حال حاضر تماس‌های کلاهبرداران نزدیک به لحظات معنوی افطار برقرار شده و به سوژه عنوان می‌شود که برنده جایزه کمک هزینه سفر به عتبات شده است تا با این عنوان، احساسات وی را تحریک و به راحتی اقدام به اخذ اطلاعات سجلی ایشان کند.

بانک ملی ایران درباره این روش و سایر روش‌های مشابه کلاهبرداری به مشتریان خود هشدار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد ضمن بی توجهی به چنین تماس هایی، در صورت لزوم موارد را به حراست بانک و یا مقامات انتظامی گزارش دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جوان آنلاین، تاریخ انتشار:8خرداد1398 ، کدخبر: 956966: www.javanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین