پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۵۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶
معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: در صورت تصویب مجلس تمامی دهیاران به استخدام وزارت کشور در می آیند.
شعارسال: حمید رضا ارشاد منش دقایقی پیش در همایش بزرگ دهیاران خراسان رضوی در مشهد با بیان این مطلب افزود: تصمیم وزارت کشور مبنی بر استخدام دهیاران که با استقبال کمیسیون عمران مجلس همراه بوده است جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی توسعه نهادی، کالبدی و زیست محیطی و توسعه فرهنگی، اجتماعی و توسعه اقتصادی را پنج هدف توسعه روستایی برشمرد و تصریح کرد: در بحث برق رسانی به روستاها که پیش از انقلاب تنها به دو هزارو 360 روستا برق رسانی شده بود، در سال 1385 به 51 هزار روستا رسیده است.

ارشاد منش رشد 81 درصدی آب رسانی به روستاها را از دیگر برکات انقلاب اساامی دانست و خاطر نشان کرد: در بحث راه های روستایی از 26 هزار کیلومتر در سال 1355 به 100 هزار کیلومتر در سال 85 دست یافته ایم.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور با اشاره به 25 هزار و 609 دهیاری روستاهای کشور بیان کرد: از این تعداد 1069 دهیاری در طی سال 90 تأسیس شده است.

وی افزود: با توجه به نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 888 دهیار زن در کشور وجود دارد.

ارشاد منش با اشاره به این که میانگین اعتبارات دهیاری های کشور در سال 89 حدود 10 میلیون 500 هزار تومان بوده است بیان کرد: با توجه ویژه دولت به دهیاری ها این اعتبارات با افزایش بیش از دو برابری در سال 90 به 24 میلیون تومان رسیده است.

معاون وزیر کشور میانگین سرانه هر نفر روستایی در سال 85 بالغ بر 11 هزار تومان بوده است اضافه کرد: در سال 90 با حدود 642 میلیارد تومان اعتبار این میانگین به 40 هزار تومان افزایش یافته است.

وی صدور 9200 مجوز دهیاری، درجه بندی 15 هزار دهیاری سراسر کشور، جذب 110 نفر نیروی وظیفه برای دهیاری ها و اختصاص 95 میلبیارد ریال اعتبار برای پسماند را تنها بخشی از خدمات دولت در بخش دهیاری ها عنوان کرد و افزود: بیمه مسئولیت مدنی روستائیان 75 درصد روستائیان را شامل می شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه میان وزارت کشور با دیگر سازمان ها گفت: در جدیدترین امضای این تفاهم نامه ها که میان وزارت ارتباطات و فناوری و وزارت کشور صورت گرفته، دفاتر آی سی تی روستایی از 11 هزار روستا به تمام روستاهای کشور افزایش می یابند.

ارشاد منش در پایان از برنامه ریزی برای تصویب لایحه جامع دهیاری های که به امضای 70 نفر از نمایندگان مجلس رسیده خبر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 ، کدخبر: 4013383 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
این طرح هم چند سال دیگر وبال گردن می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
جالبه خود وزرات کشور در روستاها نیروی رسمی نداره . استخدام دهیاران امری ضروری برای پیشبرد سیاستهای دولت در روستاهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
این طرح به سرنوشت ناظران گندم نظام مهندسی و استخدام آنها در وزارت جهاد کشاورزی دچار می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین