پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس، گفت: باید با پدیده فساد به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و من با این شیوه در مواجهه با فساد اقتصادی موافق هستم.
شعار سال:در دولت آقای خاتمی مطالعات بسیار وسیعی صورت گرفته بود مبتنی بر اقداماتی که سازمان‌های ضد فساد در عرصه بین‌الملل انجام داده‌اند.

محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس، گفت: باید با پدیده فساد به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و من با این شیوه در مواجهه با فساد اقتصادی موافق هستم.
 محمدرضا تابش، نماینده اردکان و نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند کنونی بررسی پرونده مفسدان اقتصادی و برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی، گفت: اعتماد به مبارزه با فساد جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اما باید با ریشه‌ها برخورد کرد. امکان ندارد فسادی اتفاق بیفتد و به یک کانون قدرت وصل نباشد.

او ادامه داد: باید با پدیده فساد به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و من با این شیوه در مواجهه با فساد اقتصادی موافق هستم، اما مخالف پرداختن به مظاهر هستم. البته نه اینکه به صورت کلی به این موضوع نپردازند، اما با اینکه در بوق و کرنا کنند و در نهایت چیزی از آن پرونده بیرون نیاید مخالف هستم. نباید این‌گونه باشد که موضوعی مطرح شود اما نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد، افکار عمومی را راضی نکند و موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت شود.

این نماینده مجلس در توضیح اینکه «آیا برخوردهای کنونی با فساد شائبه سیستماتیک بودن فساد را در جامعه افزایش نمی‌دهد»، گفت: علنی برگزار کردن دادگاه مفسدان اقتصادی موجب ایجاد شائبه سیستماتیک بودن فساد در اذهان عمومی نمی‌شود. رئیس قوه قضاییه تغییر کرده و جوان است. آقای رئیسی به سیستم قضایی وارد است و یکی از مطالبات مردم و مقام معظم رهبری مبارزه با فساد بوده و اهتمام به این مساله به همین خاطر است. اما اگر در امر مبارزه با فساد با ریشه‌ها برخورد نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم و افکار عمومی هم آگاه نخواهند شد.

تابش در پایان، درباره راهکار مبارزه با ریشه‌های فساد اقتصادی، گفت: در دولت آقای خاتمی مطالعات بسیار وسیعی صورت گرفته بود مبتنی بر اقداماتی که سازمان‌های ضد فساد در عرصه بین‌الملل انجام داده‌اند. این مطالعات هم آماده و مشهود است و می‌توانند از آن مطالعات و اقدامات خوبی که در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته انجام شده بود و موفقیت‌ها‌یشان الگو بردارند. با توجه به مسائل و موضوعاتی که در کشور ما حائز اهمیت است، باید مبارزه با فساد را ساماندهی کنند که هم نتیجه مطلوب و قدرت بازدارندگی داشته باشد و هم افکار عمومی راضی باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ،تاریخ انتشار:22شهریور1398،کد خبر:688658،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
خودت هم پس اطلاع داری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین