پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۸۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
ولی‌الله سیف، رئیس سابق مرکزی در دولت حسن روحانی عضو هیئت رئیسه فدارسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخاب شد؛ این در صورتی است که وی برای برخی اتهامات اقتصادی ممنوع الخروج است. برخی از کارشناسان ، این انتصاب را با رویکرد مدیریت سیاسی تحلیل نموده و معتقد به طراحی چرخه تطهیر سیاسی یک متهم می باشند. ورای توضیحات ارایه شده ، بنظر می رسد که هیات دولت و سازمان بازرسی ، می بایست برای این انتصاب ، از بانیان آن درخواست توضیح کنند.
شعارسال: ولی‌الله سیف، رئیس سابق مرکزی در دولت حسن روحانی با حکم وزیر ورزش و جوانان به‌عنوان عضو هیئت رئیسه فدارسیون  ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخاب شد.

این انتخاب واکنش و تعجب بسیاری از کاربران و کنش‌گران سیاسی و فعالان مدیریتی و قهرمان ورزشی کشور را به‌همراه داشت. در سوابق سیف ریاست بر بانک صادرات در دوران هاشمی رفسنجانی و بعدها ریاست بسیاری از بانک‌های دولتی دیده می‌شود.

او که از مشاوران حسن روحانی و تیم اصلاح‌طلب او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ بود، بعد از روی کارآمدن روحانی به‌عنوان رئیس بانک مرکزی انتخاب شد.

در زمان تصدی وی در ریاست بانک مرکزی دو کار و سخنان سیف خبرساز شد. ابتدا چند ماه بعد از برجام بود که سیف اعلام کرد دستاورد برجام برای سیستم بانکداری ایران «تقریباً هیچ» بوده است. یکی دیگر از کارهای بسیار جنجال‌برانگیز سیف ارائه دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بود.

این اقدام او در اوایل سال ۹۶ و تابستان این سال بود. سیف همراه با جهانگیری تیم اقتصادی دولت را شکل داده و چندین میلیارد دلار ارز با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار عرضه کردند که این موضوع سبب فساد بسیاری زیاد در سیستم بانکی کشور شد و دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به‌همین دلیل تشکیل و کار بسیاری به حبس طویل‌المدت کشیده شد.

او که روزی در مقام فرد مهم اقتصادی دولت نقش ایفا می‌کرد بر اثر فشار بسیار زیادی مردم استعفا و جای خود را به همتی داد. در همان زمان بسیاری در فضای مجازی هشتکی تحت عنوان #محاکمه_سیف زدند، اما حسن روحانی در کمال تعجب همه، او را مشاور ارشد اقتصادی و مالی دولت معرفی کرد.

روحانی در مراسم تودیع و معارفه سیف در هئیت دولت هم او را انسانی بسیار سالم و ارزشمند اعلام کرد! در زمان ریاست سیف بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان برای بدهی مؤسسات مالی خرج شد که واکنش منفی بسیاری از کارشناسان اقتصادی را همراه داشت.

در مهرماه سال ۱۳۹۷ بود که بعد از دستگیری عراقچی، معاون ارزی سیف در بانک مرکزی، پای شایعه ممنوع الخروجی وی به نشست خبری محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت دستگاه قضا هم باز شد. او در همین رابطه گفت: «پرونده سیف در حال رسیدگی و تحقیق بوده و این فرد ممنوع‌الخروج است. از این فرد تحقیق شده و اکر لازم باشد دوباره تحقیق می‌شود از بانک مرکزی و غیربانک مرکزی هم متهم در این پرونده است».

حالا این دکتر حسابداری در منصبی ورزشی مسئولیت گرفته است. نکته مهمی که در گرفتن مسئولیت سیف قابل تأمل است؛ ارتباط او با محسن مهرعلیزاده، دبیرکل فدارسیون ورزش‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی است. باید به این نکته توجه کرد و این سؤال نیز مطرح می‌شود که مهرعلیزاده که از نیروهای بسیار معروف و مشهور اصلاح‌طلب و استاندار اصفهان در دولت اول حسن روحانی است، چه نقشی در گرفتن مسئولیت توسط سیف در فدارسیون فدارسیون ورزش‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران دارد؟!

ولی‌الله سیف که پرونده مفتوح در دادگاه برای مسائل ارزی بانک مرکزی دارد چگونه توانسته در فدارسیون ورزش‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مسئولیت بگیرد؟ و چه ارتباطی بین او و مهرعلیزاده در این انتصاب وجود دارد؟! آیا گرفتن مسئولیت او در فدارسیون ورزشی پیامی سیاسی به منتقدان دولت دارد؟ نکته جالب اینکه، این حکم الزاما می بایست توسط سلطانی فر تائید و تنفیذ گردد.

نقل مکان مرد پرحاشیه بانک مرکزی به «زورخانه‌»، با کدام منطق و توجیه؟

به گزارش سایت فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، در حکم وزیر ورزش و جوانان خطاب به ولی الله سیف آمده است:

«با استعانت از خداوند متعال، بنا به پیشنهاد ریاست محترم فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانیو به استناد بند 6 ماه 8 اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری، به موجب این حکم یه عنوان "عضو هیئت رییسه فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی" منصوب می شوید. توفیق جنابعالی را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور از خداوند متعال خواهانم.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 ، کدخبر: 415400 ، www.ana.ir 

/ پایگاه خبری انتخاب ،تاریخ انتشار 23 شهریور 1398،کد خبر 501107 ، www.entekhab.ir / 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
آقای رئیسی اگه واقعا قصد کار عمیق داره ، چرا ورود نمی کنه؟
این که نشد مدیریت . طرف متهم یکی از بزرگترین پرونده های بانکی است، اونوقت با دهن کجی به مردم ، حکم انتصابش توی جای دیگه رو می شنویم. جای تاسف داره بخدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
بده بستون آقای سلطانی فر دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین