پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
بارندگی ها در جنوب سیستان و بلوچستان تداوم یافته و در روستای «سیب و سولان» شهرستان سیب سوران نیز رکورد بارش های مهرماه شکسته شد و برای نخستین بار در 16 سال اخیر در این موقع از سال 23 میلی متر باران بارید.
شعار سال:بارندگی ها در جنوب سیستان و بلوچستان تداوم یافته و در روستای «سیب و سولان» شهرستان سیب سوران نیز رکورد بارش های مهرماه شکسته شد و برای نخستین بار در 16 سال اخیر در این موقع از سال 23 میلی متر باران بارید.

از ابتدای مهر ماه بارش‌های پاییزی در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

به دنبال شدت بارندگی‌ها، شاهد طغیان رودخانه های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان از جمله رودخانه کاجو در قصرقند هستیم.

در چند روز گذشته راه ارتباطی 40 روستا با یکدیگر قطع شده بود.

به گفته مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان، در مدت بارندگی‌ها یک نفر بر اثر صاعقه در دلگان جان باخته است.

امدادرسانی به روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی های رگباری چند روز گذشته در شهرستانهای سرباز و سراوان و فنوج و سیب و سوران امدادگران خدمات لازم را به ساکنان آسیب دیده ارائه شد.

رسول راشکی بابیان اینکه ۱۲ تیم امدادی متشکل از ۵۵ نفر نجاتگر و پرسنل خدمات لازم را به آسیب دیدگان ارائه کردند، افزود: ۱۶۳ نفر در این مناطق اسکان داده شدند.

وی همچنین گفت: ۲۲ دستگاه چادر، ۹۷ تخته پتو و ۳۱ تخته موکت و۴۹ سبد غذایی نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم بارندگی ها در جنوب استان نیروهای عملیاتی این جمعیت در حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز هر گونه حادثه برای امدادرسانی به آسیب دیدگان اقدامات لازم را انجام دهند.

بی سابقه بودن بارش های مهرماه سیستان و بلوچستان در 20 سال اخیر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در روستای «سیب و سولان» شهرستان سیب سوران نیز رکورد بارش های مهرماه شکسته شد و برای نخستین بار در 16 سال اخیر در این موقع از سال 23 میلی متر باران بارید.

حیدری ادامه داد: در 24 ساعت گذشته از ایستگاه های «دهک» در سراوان 15، «سیرکان، پیرآباد و سوران» در جنوب شرق استان 10 و شهر خاش 5.2 میلی متر باران ثبت شده است. حجم بارش های این موقع از سال در خاش نیز طی 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بارندگی های فصل پاییز و به ویژه ماه مهرماه سهم قابل توجهی در تأمین بارش سال آبی استان ندارد، گفت: بارندگی های این ماه در استان از بی نظمی بسیار بالایی برخوردار است به طوریکه در طول 57 سال اخیر تنها 14 بار در مهرماه زاهدان باران باریده که تنها بارش سه سال آن میزان بارش ها بیش از 10 میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زابل نیز طی 30 سال اخیر تنها چهار بار در مهرماه بارندگی گزارش شده که بیشترین بارش آن سه میلی متر بوده است.

حیدری به ادامه فعالیت موج دوم سامانه بارشی در استان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود همچنان تا اوایل هفته آینده سامانه در استان فعال باشد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امروز نیز وقوع ناپایداری ها در زاهدان ادامه یابد، گفت: بعد ازظهر دیروز با تشدید جریانات همرفتی در زاهدان و شکل گیری ابرهای کمولونیمبوس، تندباد لحظه ای، رعد و برق و رگبار پراکنده باران رخ داد اما میزان بارندگی قابل توجه نبود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:10مهر1398،کد خبر: 13980710000538،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین