پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سه هزار و 200 صندوق خرد محلی برای توان افزایی زنان روستایی فعال است، گفت: این مهم می تواند به فعال شدن روستاها و تحولات اجتماعی و اقتصاد کشاورزی منجر شود.

شعارسال: دکتر معصومه ابتکار عصر سه شنبه در نشست تخصصی روز جهانی زن و روستا و عشایر با اشاره به نامگذاری روز جهانی زن و روستا توسط سازمان ملل متحد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به جمعیت زنان روستایی و عشایری توجه ویژه ای دارد و همزمان با روز جهانی زن و روستا، یکهزار صندوق اعتباری خرد به صندوق های محلی روستایی و عشایری اضافه شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ۱۱ میلیون زن روستایی در حدود ۳۰ درصد جمعیت زنان کشور را تشکیل می دهند، تصریح کرد:این زنان نقشی فعال در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند که البته اغلب این فعالیت ها بی دستمزد است و در اقتصاد و اجتماع نادیده گرفته می شود.

دکتر ابتکار با اشاره به دریافت گزارش های فعالیت از دستگاه های مختلف و همچنین انعقاد موافقت نامه هایی با وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه در راستای توان افزایی زنان روستایی و عشایر، گفت: بیش از سه هزار زن بهیار در روستاهای سراسر کشور با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده همکاری داشته اند.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی روستاییان بویژه زنان روستایی در دولت تدبیر و امید ابراز امیدواری کرد که با تلاش دستگاه های مربوطه و علیرغم مشکلات، زنان ایرانی بیش از گذشته توانمند شوند.

دکتر ابتکار با اشاره به فعالیت ها و اقدامات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در راستای توان افزایی زنان بویژه در روستاها بر اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد در این زمینه تاکید کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه باید توسعه روستایی در کنار ابعاد محیط زیستی مورد توجه باشد، گفت:استاندارد سازی غذایی و محصولات روستایی در اولویت قرار گرفته است و در بودجه سال ٩٩ به این مهم در حوزه سلامت، آموزش و پرورش و عدالت جنسیتی توجه شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 23مهر1398 ، کدخبر: 111822: president.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین