پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
انتخاب روز هشتم مارس به عنوان روز جهانی زن به خاطر مبارزۀ زنان کارگر در سال ۱۸۵۷ میلادی در آمریکا بر می‌گردد. هر سال میلیون‌ها زن و مرد در اقصاء نقاط جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی‌ها این روز را گرامی می‌دارند.

شعار سال: هشتم مارس که به نام روز همبستگی با زنان جهان نام گذاری شده است روز مبارزۀ سیاسی و اجتماعی زنان علیه تبعیض است در واقع روز جهانی زن به عنوان روز همبستگی برای مبارزه به خاطر برابری حقوق و شرایط بهتر کاری و زندگی آبرومندانه و سالم برای زنان جهان پیشبینی و تعیین شده است.

 

سالانه میلیون‌ها زن و مرد در کشور‌های مختلف جهان این روز را گرامی می‌دارند. علیرغم گذشت سال ها مبارزۀ پیگیر برای برقراری حقوق مساوی برای زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، خانوادگی و .. هنوز تبعیض علیه زنان در همه زمینه‌ها در تمام کشور‌های جهان وجود دارد.


انتخاب روز هشتم مارس به عنوان روز جهانی زن به خاطر مبارزۀ زنان کارگر در سال ۱۸۵۷ میلادی در آمریکا بر می‌گردد. هر سال میلیون‌ها زن و مرد در اقصاء نقاط جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی‌ها این روز را گرامی می‌دارند. 

تاریخچه ۸ مارس

در هشتمین روز ماه مارس سال ۱۸۵۷ زنان کاگر کارخانه‌های نخ ریسی شهر شیکاگو در اعتراض به شرایط نامناسب و غیر انسانی کار به خیابان‌ها ریختند. خواسته‌های آن‌ها روزی ۱۰ ساعت کار، دستمزد‌های عادلانه‌تر و حق رای برابر برای زنان بود آن زمان حقوق کارگران بسیار نا چیز بود و ساعت کاری آنان گاهی حتی به ۲۰ ساعت در روز هم می‌رسید و تنها مردان ثروتمند حق رای داشتند.

پلیس با حمله به صفوف معترضین، بسیاری را زخمی کرد و چندین نفر را کشت پس از آن بار‌ها تظاهرات زنان یا کارگران در آمریکا به خون کشیده شد. سال‌ها بعد در سال ۱۹۱۰ کلارا زتکین عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان پیشنهاد کرد به یاد کشته شدگان اولین تظاهرات زنان در شیکاگو، ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن شناخته شود.

پس از تصویب این پیشنهاد در مجمع جهانی سوسیالیست‌های جهان در سال ۱۹۱۱ هر ساله در کشور‌های مختلف جهان برای گرامی داشت این روز و اعتراض به شرایط بد زنان تظاهرات و گردهمایی هایی برگزار می‌شد.‌ این روز تا سال‌های بسیار تنها در تقویم کشور‌های سوسیالیستی به رسمیت شناخته شده بود، اما با گسترش مبارزات زنان در کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز این روز به رسمیت شناخته شد نهایتا در سال ۱۹۷۷ سازمان ملل متحد ۸ مارس را روز جهانی زن نامید.

به همین مناسبت مجموعه‌ای از پیامک‌های ویژه به مناسبت تبریک این روز را برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌گردد:

 

فرا رسیدن ۸ مارس، روز جهانی زن را به تمامی زنان که با فداکاری، زحمت و عشق خود باعث جوانه زدن امید در مسیر انسانیت می‌شوند، تبریک می‌گویم.

***************
زنان معماران واقعی جامعه هستند
۸ مارس روز جهانی زن بر همه زنان جهان مبارک باد

***************
مهربانی و عشق، لطافت و مهر
همه در وجود زن لانه کرده اند
روز جهانی زن بر تو مبارک عشق من

***************
همسرم روز جهانی زن را به تو تبریک گفته و هزاران هزار شاخه رز صورتی را به همراه تمام عشقم که موجودیم است تقدیمت می‌کنم بدون که همیشه دوستت داشتم دارم و خواهم داشت

زن به مثابه نمادی از انسانیت، انس، محبت و ظرافت است که سراپای وجودش

جز شور و رقت و عواطف ملکوتی نیست
روز جهانی زن مبارک
***************
۸ مارس روز جهانی زن را به تمام زنان آزاده و فریخته و مادران ایران و دنیا که بهشت زیر پای آن‌ها می‌باشد صمیمانه تبریک می‌گویم.


***************
هر خانه، هر قلب، هر احساس، هر لحظه از شادی، بدون تو ناقص است
فقط شما زنان می‌توانید آن‌ها را تکمیل کنید
روز جهانی زنان مبارک
***************
بگذار هر روز، روز زن باشد، شاید به یاد بیاوریم که زنان ما چقدر با ارزش و قابل ستایش هستند
۸ مارس روز جهانی زن بر همه زنان جهان مبارک باد

۸ مارس روز جهانی زنان را به همه زنان آزاد اندیش جهان تبریک می‌گویم با آرزوی فردایی بهتر برای تمامی زنان
***************
زن، روشن‌ترین افق پیروزی و پرشکوه‌ترین اوج موفقیت است
بوسه بر دستان پر مهرت می‌زنم و شکوه بیشتر را برایت آرزو می‌کنم
روزت مبارک
***************
من به پرواز نمی‌اندیشم
به تو می‌اندیشم به تو که بهتر از اندیشه‌ی یک پروازی
روزت مبارک
***************
روز جهانی زن، روز تبلور عشق و دوستی در جهان هستی مبارک باد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فرارو، تاریخ 17 اسفند 98، کد مطلب: 432183: www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین