پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دفاع از حقوق کارگران از جمله کارگران واحدهای هپکو و آذرآب اراک در چارچوب قانون است و اینجانب برای حل مشکلات این قشر در کنار آنها هستم اما در کنار ریل با هیچ کارگری همراه نمی‌شوم.

شعارسال: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دفاع از حقوق کارگران از جمله کارگران واحدهای هپکو و آذرآب اراک در چارچوب قانون است و اینجانب برای حل مشکلات این قشر در کنار آنها هستم اما در کنار ریل با هیچ کارگری همراه نمی‌شوم.

 محمد شریعتمداری در جریان سفر به استان مرکزی در نشست ستاد راهبری اقتصادی مقاومتی این استان در اراک افزود: مشکلات واحدهای هپکو و آذرآب ساختاری و تاریخی است، ریشه اصلی این واحدها در واگذاری به اشخاص است و راه‌حل اصلی رفع مشکلات این واحدها نیز در واگذاری است.

وی بیان کرد: در استان مرکزی ۲ هزار و ۷۳۹ واحد صنعتی فعال وجود دارد که ۴۰ واحد آن در شرایط بحرانی و خاص است و تعدادی از واحدها مانند هپکو و آذرآب در کشور صدای زیادی کردند و در هر نشست بررسی مشکلات کارگران هپکو و آذرآب بر پرداخت حقوق این قشرتاکید شده اما آنچه مورد نیاز کارگران این واحدها است، تعین تکلیف مالکیت واحدهای صنعتی است تا کارگران بدانند آینده آنها در خطر نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حمایت از کارگران تنها در چارچوب قانون انجام می‌شود، اگر نظم اجتماعی برهم خورد امکان حمایت نیست و، در راستای حق و حقوق کارگران همه تلاش‌ها به کار گرفته شده‌است و هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد و تلاش شده است تا تصمیمات اخذ شده به بهترین شکل اجرایی شود.

وی گفت: آذرآب چشم و چراغ صنعت ایران است مگر می‌توان این واحد تولیدی را رها کرد، یک عذرخواهی به مردم و کارگران بدهکار هستیم زیرا باید زودتر از اینها وضعیت مالکیت این واحدها مشخص می‌شد.

شریعتمداری اظهار داشت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور خصوصی‌سازی شده، اگر تحت شرایطی تعدادی از آنها مطلوب نبود باید تصمیم گرفته شود که برگردد، نباید معطل شد.

وی تصریح کرد:وقتی اعلام می‌شود حقوق کارگر واحدهای مشکل دار پرداخت شد، منظور حداقل حقوق است، باید این درد را احساس کرد که کارگران شرایط سختی دارند و باید مشکلات صنفی آنها با گوش جان شندیده شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حفظ اشتغال موجود مهمترین برنامه و هدف مهم دولت است و از همه ابزارها استفاده می‌شود تا اشتغال‌های موجود کشور حفظ شود.

شریعتمداری گفت: سرمایه‌گذاری خارجی به روی کشور بسته شده‌است، فشار را از روی دولت‌ به شرکت‌ها و از شرکت‌ها به افراد و اشخاص آورده اند تا سرمایه‌گذاری صورت نگیرد و این واقعیت است و آثار این امر بر روی اشتغال و اقتصاد است اما جمهوری اسلامی از راه‌کارهای فرعی بر حل این مشکل اهتمام کرده است.

وی عنوان کرد: اشتغال روستایی با نظارت در کشور پیش می‌رود، اسامی افرادی که تسهیلات چهار درصد و ۶ درصد گرفته‌اند در سایت وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در راستای بند الف تبصره ۱۸ به دلیل برخی منابع اعتباری در سال گذشته و ۶ ماه امسال، کارنامه درخشانی وجود ندارد که امید است در ۶ ماهه دوم سال با تمهیداتی که در تامین منابع در دولت اخذ شده تلاش‌های جدی تری صورت گیرد و این بخش به کمک اشتغال کشور آید.

شریعتمداری گفت: اگر تمام طرح ها، برنامه‌ها و فعالیت های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد ممکن به برنامه مد نظر دست پیدا نکنیم که نیاز است استان‌ها در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی پالایشی از برنامه‌های این ستاد داشته باشند.

وی عنوان کرد: باید نقاط ضعف‌های گذشته بررسی شود و اگر اشکالات و موانعی برای فعالیت مردم است باید در کوتاهترین زمان ممکن حل و فصل و گره‌گشایی شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی وجود اختیارات خوب در سطوح استانی است و اختیارات استانداران در سطح مناطق خدمتی خود خوب است و انتظار است اقتدار استانداران به عنوان نماینده حکومت در استان‌های کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دستورات لازم استانداران به زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و برای همگان لازم است که اجرا کنند.

شریعتمداری عنوان کرد: در تفیض اختیارات نیز هر اختیاری از ستاد مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد به شرطی که آن اختیار تفیضش موجب سلب اختیار سایر استان‌ها نشود، به صورت استانی به استانداران داده می شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نظام سلطه جهانی ایران را در راستای جلوگیری از فروش نفت خام تهدید می کند اما نمی‌داند رهبر معظم انقلاب سال‌های گذشته بارها بیان فرمودند که آرزوی حقیقی من آن است که روزی در چاه‌های نفت ایران بسته شود و اقتصاد ایران بر مبنای بدون نفت پایه‌گذاری شود.

شریعتمداری گفت: حالا قلدران غربی ما را با آرزوی رهبر تهدید می‌کنند؟ این امر برای ملت و دولت ایران فرصت مغتنم و ارزشمندی است تا در شرایطی که فشار به کشور وارد می‌کنند تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از منابعی که باید در مجموعه حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان منابع بودجه عمومی کشور را از حیث درآمد بسازد را به حداقل برسانند اما غافلند که کشور روی پای خود ایستاده و در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف با رشد و افزایش اشتغال همراه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز اراک ادامه داد: امام راحل شخصیتی برجسته نه برای جهان اسلام بلکه برای بشریت است و استان مرکزی افتخار محل تولد این شخصیت ارزشمند را دارد و این افتخار به تنهایی برای این استان کافی است.

بررسی مسائل کارگری استان مرکزی در کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار: 29 مهر1398،کدخبر: 914517،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین