پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در سفر به گیلان از واحدهای صنعتی شهرستان رشت بازدید کرد.

شعارسال: سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در سفر به گیلان به اتفاق معاون امور اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان طی بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان رشت از نزدیک در جریان مشکلات زیربنایی بخش تولید قرار گرفت.

 

سعید شیرکوند به رفع مشکل واحدهای صنعتی سلولزی و تولید کننده اوراق فشرده چوبی از طریق کشت صنعتی چوب و همچنین واردات چوب با پوست اشاره کرد و گفت: مشکلات به صورت دسته بندی شده در قالب یک پروژه تعریف و راهکار آن نیز به معاونت ریاست جمهوری پیشنهاد و ارسال گردد تا در اسرع وقت اقدامات مرتبط انجام پذیرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای حل این مشکل برای برخی کارخانجات استان مازندران مجوز واردات چوب با پوست صادر شده است که با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهاد های مرتبط می توانیم این امکان را در چارچوب قانونی برای گیلان فراهم نمائیم.

 

شیرکوند در بخشی دیگر از سخنان خود در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی پارس زرآسا، به فضای مناسب ایجاد شده جهت رشد و توسعه این صنعت در کشور اشاره نمود و گفت: با توجه به جلوگیری از قاچاق بی رویه محصولات لوازم خانگی خارجی و افزایش تعرفه گمرکی این محصولات، هم اکنون بهار تولید برای لوازم خانگی ایرانی محسوب می شود.

 

آرش فرزام صفت معاون امور اقتصادی استانداری گیلان از ممانعت ورود چوب خام با پوست به عنوان یک مشکل جهت فعالیت کارخانجات گیلان یاد کرد و تصریح کرد: متاسفانه شرط آفت زدایی و قرنطینه برای ورود و تامین مواد اولیه از خارج از کشور سد راه فعالیت تمام وقت کارخانجات گیلان شده است و واردات الوار با شرایط فعلی برای این صنایع صرفه اقتصادی ندارد.

 

وی با ابراز گلایه مندی از عدم ابلاغ شیوه نامه زراعت چوب در اراضی منابع طبیعی، اظهار داشت: مدتی است که آئین نامه زراعت چوب در سطح ملی مصوب شده ولی تاکنون به گیلان ابلاغ نشده است و خواستار تسریع ابلاغ آن و اجرای آن جهت تامین هرچه زودتر مواد اولیه کارخانجات سلولزی شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز عدم برنامه مشخص منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی در بهره برداری از اراضی بلااستفاده را مشکلی برای زراعت چوب دانست و گفت: تاکنون برنامه ای برای این موضوع ارائه نکرده اند و به نظر می رسد عزم و اراده ای بر حل مشکل صنایع سلولزی از جانب وزارت جهاد وجود ندارد درحالی که آنها بخشی از این زنجیره تامین صنایع تبدیلی هستند.

 

دکتر فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه بخشی نگری برخی از دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات صنعت با سال رونق تولید مغایرت دارد، گفت: در برخی مواقع حتی در برابر توسعه تولید و اشتغال؛ تقابل و مقاومت وجود دارد که انشاا... با پیگیری دکتر شیرکوند این مسئله در سطح کلان رفع و رجوع شود.

 

گفتنی است معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه از واحدهای صنعتی فیبر وینا، تولید کننده انواع اوراق فشرده چوبی و شرکت پینک ، تولید کننده انواع گونی و کیسه پلی پروپلین و شرکت پارس زر آسا، تولید کننده انواع محصولات لوازم خانگی با تنوع 21محصول و همچنین شرکت تالک ایرنیان، تولید کننده انواع قوطی های فلزی درب آسان بازشو و گروه صنعتی آرین سعید؛ تولید کننده انواع ام دی اف و نئوپان در شهرستان رشت بازدید به عمل آوردند.

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 9آبان1398، کدخبر: 918360، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
با یک برنامه ریزی صحیح و مدیریت کارآمد مشکلات به امید حق حل خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین