پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۹
مهندسان شرکت مهاب قدس، با پیمانکاری شرکت فراب، برنده مناقصه طرح بزرگ ساخت سد و نیروگاه در سریلانکا شدند.

شعارسال: مدیر عامل شرکت مهاب قدس گفت: مهندسان مشاور شرکت مهاب قدس، با پیمانکاری شرکت فراب، برنده مناقصه طرح بزرگ ساخت سد و نیروگاه در سریلانکا شدند.


تعداد بازدید : 11

آقای ناصر ترکش دوز، با بیان این که ایران در رقابت با شرکت‌های قدرتمند امریکایی، اروپایی و آسیایی، برنده این مناقصه شده است افزود: این طرح شامل دو سد، یک نیروگاه و یک تونل ۱۵ کیلومتری است.

وی افزود: این طرح در تاریخ ۳۰ اکتبر با حضور رئیس جمهور سریلانکا افتتاح خواهد شد که طراحی و نظارت ساخت این طرح‌ها بر عهده شرکت مهاب قدس و اجرای عملیاتی آن بر عهده شرکت فراب است.

مدیر عامل شرکت مهاب قدس با اشاره به رقابت‌های سنگین شرکت‌های اروپایی و امریکایی برای گرفتن طرح‌های عمرانی مختلف در بیشتر کشور‌های جهان، ​ادامه داد: در این رقابت‌های سخت، ما توانستیم در چندین طرح جزء فهرست کوتاه و برنده نهایی مناقصه شویم که اکثر این مناقصه‌ها به وسیله نهاد‌های بین المللی از جمله بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی کنترل و نظارت می‌شود که این رویه، حضور و دریافت طرح‌ها را بسیار سخت کرده است و البته ما توانسته ایم تاکنون در طرح‌های زیادی پیروز مناقصه باشیم.

آقای ترکش دوز با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، تعیین بازار‌های هدف و حضور با آمادگی، دلیل موفقیت ما بوده است گفت: تاکنون توانستیم در ۱۲۰ مناقصه بین المللی جزء فهرست شش نفره و کوتاه قرار بگیریم از این تعداد در ۳۱ مناقصه بین المللی برنده نهایی شدیم و تاکنون ۱۵ طرح به سرانجام رسیده است.

تعداد بازدید : 7

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های انجام شده تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است ادامه داد: ما برنده پروژه ایلسون در کشور نیجریه، طراحی و نظارت هفت سد در کشور عمان (در حالی که عمان از کشور‌های زیرنفوذ امریکا است) پروژه بزرگ اومایا در سریلانکا، ساخت سد در هندوستان و برنده پروژه احداث ده هزار مگاوات نیروگاه برقآبی در یک برنامه ده ساله در کشور نپال هستیم.

مدیر عامل شرکت مهاب قدس با بیان اینکه ما در طول چهار سال گذشته، صادرکننده نمونه خدمات فنی مهندسی بوده ایم گفت: ما صادرکننده هوش برتر ایرانی به جهان هستیم.

افتتاح تونل ۱۵.۵ کیلومتری سریلانکا به دست متخصصان ایرانی

مدیر عامل شرکت مهاب قدس از افتتاح تونل ۱۵.۵ کیلومتری پروژه بزرگ سریلانکا به دست متخصصان ایرانی خبر داد.

آقای ناصر ترکش دوز  با اشاره به اینکه، این یک موفقیت بزرگ مهندسان ایرانی در خارج از کشور محسوب می‌شود افزود: این تونل در عمق بسیار زیاد زمین حفر شده و به دلیل عبور آن از زیر حجم قابل توجه منابع آب زیرزمینی، ​ اجرای آن به سختی به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به ناکامی مشاوران سوئیسی در اجرای این تونل و ترک پروژه گفت: پس از خروج مشاوران سوئیسی از این پروژه، ​ کار به دست شرکت مهاب قدس به عنوان مشاور و پیمانکاری شرکت فراب سپرده شد که با ورود متخصصان ایرانی به این پروژه، ​ سرعت اجرای آن ۵ برابر شد و مهندسان ایرانی توانستند در یکسال، ۳.۶ کیلومتر از این تونل را حفاری کنند که این یک رکورد برای مهندسان ایرانی در جهان است.

مدیرعامل شرکت مهاب قدس با بیان اینکه پروژه سریلانکا یک پروژه بسیار بزرگ (مگاپروژه) است ادامه داد: این پروژه شامل دو سد به ارتفاع ۳۵ و ۵۰ متری، یک تونل ۱۵.۵ متری برای انتقال آب از دو رودخانه به سد‌ها و یک تونل عمودی (شفت) نیروگاهی به ارتفاع ۶۳۰ متری است.

آقای ترکش دوز با بیان اینکه ساخت این تونل عمودی، ​ ۶۳۰ کیلومتری در دنیا بی نظیر است و تا امروز در هیچ نقطه‌ای از جهان اجرا نشده است افزود: این تونل عمودی، ​ آب را به نیروگاه برق آبی با ظرفیت تولید برق ۱۲۰ مگاواتی، این پروژه منتقل می‌کند.

وی اضافه کرد: اعتبار این پروژه بسیار بزرگ، معادل ۵۴۰ میلیون دلار است که به دست متخصصان ایرانی اجرا می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 3آبان1398 ، کدخبر: 2556151: www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین