پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۱۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: کسب مدرک دانشگاهی برای ورود به بازارکار، تفکر اشتباهی است که در جامعه حکم فرماست، در حقیقت مسیر ورود به شغل و حرفه اخذ مدارک دانشگاهی بالاتر نیست.

شعارسال: ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای  گفت: همه مراکز آموزشی دنیا معیار‌هایی برای پذیرش دانشجو دارند. دانشگاه‌‍‌ها زمانی بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بودند که از جمله دلایل آن می‌توانستیم به استخدام دانشجویان در بخش‌های دولتی پس از فارغ التحصیلی اشاره کنیم. با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها نیز پایین بود، فرآیند کنکور ایجاد شد.

صالحی عمران با بیان اینکه با افزایش آگاهی مردم، جامعه تنظیم شد؛ افزود: بعد از اینکه جذب نیرو از سوی دولت کاهش یافت، خانواده‌ها دریافتند که تنها راه رسیدن به شغل ورود به دانشگاه نیست؛ بنابراین به سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و فعالیت‌های مهارتی، حرکت کردند و اینگونه جامعه تنظیم شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: تفکر غلطی در جامعه حکم فرماست به طوری که انسان باید پس از اتمام دوره متوسطه به دوره کارشناسی و پس از آن به دوره کارشناسی ارشد و دکتری راه یابد. در حقیقت مسیر ورود به شغل و حرفه اخذ مدارک دانشگاهی بالاتر نیست. این عطش باید از نظر فرهنگی مورد بازبینی قرار گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 7آبان1398 ، کدخبر: 800437: snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین