پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: عملیات استحکام و استقامت بخشی بنای تاریخی گنبد باز در نطنز به پایان رسید. حسین یزدانمهر اظهار کرد: استحکام و استقامت بخشی بنای تاریخی گنبد باز نطنز که قدمتی در حدود 400 ساله دارد، به پایان رسید.وی افزود: این عملیات با هدف استحکام و استقامت بیشتر این سازه تاریخی و زیبا که در نوک قله یک کوه در نطنز قرار دارد، با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال انجام شد.

شعار سال: حسین یزدانمهر اظهار کرد: استحکام  و استقامت بخشی بنای تاریخی گنبد باز نطنز که قدمتی در حدود 400 ساله دارد، به پایان رسید.

وی افزود: این عملیات با هدف استحکام و استقامت بیشتر این سازه تاریخی و زیبا که در نوک قله یک کوه در نطنز قرار دارد، با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال انجام شد.

رئیس اداره میراث نطنز گفت: این عملیات شامل استحکام بخشی و بندکشی این بنا بوده که با همکاری شهرداری نطنز و اداره میراث فرهنگی این شهرستان انجام شد که با توجه به قرار گیری در مسیر برف و بوران و بارندگی، نیاز جدی به رسیدگی داشت.

وی تصریح کرد: بنای تاریخی گنبد باز، مقبره باز شکاری شاه عباس صفوی است  و در زمان حکومت صفویان بر این کوه ساخته شده و مقبره باز شکاری شاه عباس صفوی است.

یزدانمهر خاطر نشان کرد: این بنا بر تخت‌گاهی دایره مانند از سنگ لاشه و به‌ قطر تقریبی 10 متر و بلندی 80 سانتی‌متر الی سه متر بر قله کوهی که بلندی آن از سطح اطراف در حدود دو هزار متر است بنا شده است.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار 15    آبان    98، کد خبر:   98081509205،  www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین