پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
بازرس آژانس بین‌المللی هسته‌ای در حالی مواد خطرناک به‌همراه خودش وارد سایت نطنز کرده که در گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از ویرویس استاکس‌نت در نیروگاه هسته‌ای بوشهر اقدام به خرابکاری کردند.یکی از بازرسان زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موادی مشکوک به‌همراه خود حمل می‌کرده و قصد ورود به سایت هسته‌ای را داشته است.

شعار سال:بازرس آژانس بین‌المللی هسته‌ای در حالی مواد خطرناک به‌همراه خودش وارد سایت نطنز کرده که در گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از ویرویس استاکس‌نت در نیروگاه هسته‌ای بوشهر اقدام به خرابکاری کردند.

 بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بعد از برداشتن گام‌ چهارم ایران در توسعه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و کاهش تعهدات در برجام برای بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران هفته گذشته وارد سایت هسته‌ای نطنز شدند.

در این میان خبری بعد از چند روز جلب توجه کرد. یکی از بازرسان زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موادی مشکوک به‌همراه خود حمل می‌کرده و قصد ورود به سایت هسته‌ای را داشته است.

ماجرا از این قرار است که هنگام ورود بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به سایت نطنز یکی از بازرسان که زن بوده است موادی مشکوک رادیواکتیو به همراه خود داشت.

این فرد که متوجه می‌شود دستگاه‌های هشداردهنده سایت هسته‌ای نطنز مواد خطرناک او را شناسایی کرده‌اند وارد سرویس بهداشتی می‌شود. دستگاه‌های هشداردهنده نشان داده است که موادی خطرناک هسته‌ای از این طریق دفع شده است.

احتمال زیاد این موارد در کیف یا کفش بازرس زن آژانس پنهان شده است. در همین رابطه بود که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی به این موضوع در نشست خبری چند روز قبل اشاره کرد.

کمالوندی درباره جزئیات ممانعت از ورود یکی از بازرسان به سایت هسته‌ای نطنز گفت: «به این بازرس اجازه ورود به نطنز داده نشد و اعتبارنامه آن را لغو کردیم و اینها در یادداشت‌هایی به آژانس اطلاع داده شد».

او گفته که سیستم کنترلی نشان می‌داد که این بازرس یا آغشته به مواد است یا موادی همراه آن است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد که بارها این افراد کنترل می‌شوند و گزارشی به آژانس در این‌باره ارائه دادیم و غریب‌آبادی نماینده ایران به شورای حکام نیز مطالبی را گفته است. کمالوندی انگشت این مورد را به سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان داد و اعلام کرد که اسناد و فیلم‌های موجود حرف‌های ایران را ثابت می‌کند.

این بازرس زن بعد از این موضوع بلافاصله تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد. خرابکاری در مراکز هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته است. «ویروس استاکس نت» بدافزاری بود که ایران بر اساس اسناد اعلام کرد که توسط نفوذی‌های آمریکا و اسرائیل به نیروگاه هسته‌ای بوشهر وارد شده است.

بارها آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهند کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:19آبان1398،کد خبر:444209،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
ماجراهای این توافق هسته ای و حواشیش یه داستان جاسوسی عجیب که آینده نمایانش میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین