پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
سر و صدای زیادی پیرامون طرح موسوم به مسکن ملی راه افتاده و حتی سامانه‌ای برای ثبت نام تدارک دیده شده است تا متقاضیان برای مسکن ثبت نام کنن

شعار سال:سر و صدای زیادی پیرامون طرح موسوم به مسکن ملی راه افتاده و حتی سامانه‌ای برای ثبت نام تدارک دیده شده است تا متقاضیان برای مسکن ثبت نام کنند.
دولت یازدهم بعد از روی کار آمدن تلاش کرد تا طرح عقیم و بلاتکلیف مسکن مهر را به سرانجامی برساند، وزیران دولت تلاش کردند تا هر طور شده آن را به سرانجامی برسانند اما انگار یک جای کار می‌لنگید و گویا مسکن مهر میراثی بود که مشکلات آن پایان ناپذیر بود به خصوص که این بیم وجود داشت که مسکن مهر با همه مشکلاتش به دولت بعد از روحانی هم منتقل شود.
از همین رو بعد از گرانی تقریبا 90 درصدی مسکن طی یک سال و رکود عمیق بعد از آن، دولت گزارش‌هایی دریافت کرد که از رکود عمیق مسکن حکایت داشت به همین دلیل تصمیم به اجرای سیاست تحریک تقاضا و همچین افزایش عرضه گرفته شد که نام آن، طرح اقدام ملی مسکن نام گرفت.

منشاء طرح چیست؟

از قرار معلوم 400 هزار واحد مسکونی طی این طرح ملی قرار است تکمیل شود؛ یعنی واحد‌های نیمه کار مسکن مهر به علاوه واحدهای جدیدی قرار است ساخته شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.
بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر 500 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره و بلاتکلیف وجود دارد ضمن آنکه 200 هزار واحد مسکن روستایی هم از قبل وجود داشته است؛ اما در این میان قرار است 400 هزار واحد مسکونی جدید هم احداث شود تا در کل، دولت دوازدهم، معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن احداث کند.

بنیاد مسکن پای ثابت کار
تقریبا 2 ماه قبل بود که اعلام شد کرمان به عنوان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن انتخاب شده و قرار شد بعد ۱۰ روز در کل کشور اجرا ‌شود که البته به تعویق افتاد.
اما نکته مهم این است که طرح ملی مسکن که هم اکنون آوازه آن همه جا را فراگرفته در واقع اقدامی فرادستگاهی است که صرفا با مشارکت دولت صورت نمی‌گیرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه آفتاب یزد،تاریخ انتشار:20آبان1398،کد خبر:147385،aftabeyazd.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین