پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز «نگرانی» درباره وضعیت حلب، می‌گوید که مذاکرات با روسیه درباره مبارزه با داعش در سوریه، ارزش امتحان کردن دارد.

شعار سال:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر تداوم مذاکرات این کشور با روسیه درباره سوریه، گفته است که واشنگتن بسیار نگران وضعیت حلب است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه جان کری در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف با او درباره وضعیت سوریه و تحولات جاری این کشور گفت و گو کرد.

«جان کربی» در پاسخ به سوالی ایمیلی رویترز، تاکید کرده که آمریکا معتقد است که تداوم مذاکرات با روسیه درباره بحران سوریه، ارزش امتحان کردن و کار کردن دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده مه این کشور همچنان در حال رایزنی با روسیه بر سر توافق برای مقابله با داعش در سوریه است.

او گفت: «ما معتقدیم که این رویکرد، همچنان ارزش دنبال کردن دارد البته باید منتظر بود و دید که آیا ما می‌توانیم به جایی که باید برسیم یا نه».

 پیش از این نیز آمریکا و روسیه برای آنچه «هماهنگی برای حملات هوایی در سوریه» به منظور اجتناب از تصادفات و درگیری‌های ناخواسته خوانده شده بود، مذاکرات مستمری داشته‌اند و این گفت و گو ها ادامه داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به موضوع حلب هم اشاره کرد؛ شهری که چندی است نیروهای ارتش سوریه و حامیانش، آن را به محاصره درآورده‌اند.

جان کربی گفت: «ما درباره وضعیت در حلب، خیلی نگران بوده‌ایم و ما این نگرانی‌ها را به روشنی با مقامات روسیه در میان گذاشته و مطرح کرده‌ایم».

او افزود: «آزمون آن است که ما ببینیم آیا روسیه واقعا مایل به استفاده از تاثیرش بر رژیم اسد برای باقی نگهداشتن و حفظ توافق ترک خصومت‌ها و درگیری‌ها، توقف کشتار شهروندانش و بهبود شرایط انسانی و در نهایت کمک به فرایند سیاسی است یا نه».

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است: «مذاکرات(با روسیه) احتمالا ادامه خواهد یافت اما درباره میزان حصول پیشرفت، هیچ توهمی وجود ندارد».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 مرداد 1395، کد مطلب: 13950516000489: www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین