پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶
اولین همایش «نقش نخبگان درتسریع پیشرفت جامعه» دوم آذرماه همزمان با هفته بسیج در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نقش نخبگان در این خصوص در تالار وحدت این شهر برگزار می‌شود.

شعارسال: علی رستمی رئیس همایش « نقش نخبگان در تسریع پیشرفت جامعه»با تبیین نقش نخبگان در پیشبرد اهداف توسعه ای کشورها گفت: ایران در فضای کسب و کار در بین۱۹۰ کشور دنیا در رتبه ۱۲۷ قرار دارد، کشور عربستان در رتبه۶۲ و ترکیه نیز رتبه۳۳ را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این رتبه بندی نشان می دهد وضعیت کشور ما در فضای کسب و کار رتبه و جایگاه شایسته ای ندارد بنابراین برگزاری چنین همایش هایی با محوریت و رویکرد نخبگان باعث افزایش و ارتقای رتبه کشورمان در فضای کسب و کار می شود.

وی با اشاره به رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان افزود: بهترین دانشگاه ایران که دانشگاه صنعتی شریف است در این رتبه بندی در جایگاه۴۳۲ است در صورتی که بهترین دانشگاه عربستان در رتبه ۱۸۹ و بهترین دانشگاه ترکیه در رتبه۱۰۳ بوده و بهترین دانشگاه قطر رتبه۳۳۰ و دانشگاه تایلند در رتبه۲۷۰قرار دارد، ارزیابی این رتبه ها نشان می دهد متاسفانه مشکل مدیریتی در کشور وجود دارد و تا زمانی که این مشکل مدیریتی برطرف نشده و تفکر شایسته سالاری حاکم نشود نمی توان به اصلاح این رتبه ها امیدوار بود.

رئیس همایش «نقش نخبگان در تسریع پیشرفت جامعه» در ادامه با اظهار ناراحتی از وجود تفکر مدیریتی بدون شایسته سالاری و بی بهره ماندن از تفکرات نخبگان اظهارداشت: رویکرد حاکم در کشور ما رویکرد موثری نیست اگر می خواهیم این کشور به رشد و شکوفایی برسد باید تفکر نخبگان در جامعه حاکم شده و رویکرد تصمیم گیری کشور از مدیران به نخبگان تغییر داده شود. به بیان دیگر کشوری که نیازمند توسعه است باید این رویکرد تغییر سیستم مدیریتی کشور به نخبگان عملیاتی شود.

وی شایسته‌سالاری و کشف شایستگان واقعی را یکی از اهداف مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نقش نخبگان را در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تشریح و تبیین کرده‌اند، چرا که نخبگان در هر جامعه باعث جریان‌سازی بوده و با تفکرات و ایده‌های خود جامعه را در بستر رشد و توسعه جلو می‌برند.

رستمی ادامه داد:کشوری که به توسعه نیازمند است باید تفکر نخبگان به مطالبه و گفتمان عمومی کشور تبدیل شود. مردم و مسوولان باید متوجه این موضوع باشند که هر چقدر بین مدیریت معمولی و مدیریت نخبگان فاصله بیافتد هزاران هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود. اگر رویکرد مدیریت معمولی کشور به نخبگان واگذار شود می توان به رشد و شکوفایی در تمام زمینه ها امیدوار بود.

رئیس همایش «نقش نخبگان در تسریع پیشرفت جامعه» با بیان اینکه تغییر رویکرد یک تغییر جدی و استراتژیک است افزود: متاسفانه این تغییر رویکرد همیشه با مخالفت همراه است برای اینکه منافع افراد ناشایست با خطر مواجه می شود بنابراین لازم است این نوع همایش ها در طول سال و در شهرهای مختلف برگزار شده و به مطالبه عمومی مردم تبدیل گردد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30آبان1398، کدخبر: 4777446: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
اگر از تخبگان سایر کشورها نیز دعوت بشود خیلی بهتر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین