پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
رضا رحمانی، وزیر صنعت‌ومعدن و تجارت در جلسه امروز مجلس گفته است: «ما می‌دانستیم گرانی بنزین روی قیمت بقیه کالا‌ها تاثیر می‌گذارد» این در حالی است که او به همراه سایر مسئولان وزارت صنعت در روز‌های گذشته اطمینان داده بودند که هیچ کالایی با گران شدن بنزین گران نخواهد شد.
شعارسال: رضا رحمانی، وزیر صعت‌ومعدن و تجارت در جلسه امروز مجلس گفته است: «ما می‌دانستیم گرانی بنزین روی قیمت بقیه کالا‌ها تاثیر می‌گذارد، آمار شکایت‌ها از روز گرانی بنزین بیش‌تر شده و ۴۵ درصد بر پرونده‌هایی که به تعزیرات آمده، افزوده شده... ما فقط دنبال مبارزه با جو روانی گرانی بوده‌ایم.»
 
این اظهارات وزیر صنعت در حالی است که او ۵ روز پیش در ۲۹ آبان ۹۸ با صراحت گفته بود دلیلی برای گرانی کالا‌ها وجود ندارد. او حتی تاکید کرده بود: حتی برای حمل ونقل جاده‌ای و کامیون گازوئیل مصرف می‌شود و دلیلی برای گرانی وجود ندارد.



رحمانی این اظهارات را در همایش اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرده و گفته بود: نباید با اجرای سهمیه‌بندی بنزین، موج گرانی برجامعه سوار شود. او گفته بود: در گذشته این اتفاق افتاده و هر وقت بنزین گران شده مردم فکر کردند همه چیز گران باید شود. در این چند روز بیشترین تمرکز بر این بوده که جلوی بار روانی افزایش قیمت گرفته شود. وی با بیان اینکه در طول این هفته درگیر سه دغدغه بودم، افزود: اول اینکه کالا به اندازه کافی در بازار باید موجود باشد، موضوع دوم اینکه دولتی‌ها نباید تا عید افزایش قیمت داشته باشند و سومین مساله تاثیر این طرح بر قیمت کالا بوده است.

همزمان با رحمانی، سایر مسئولان وزارت صنعت نیز تاکید کرده بودند که هیچ خبری از گرانی نخواهد بود. به طور مثال، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود: مردم نگرانی نداشته باشند. با تشدید نظارت بر بازار هیچ کالای وارداتی یا داخلی رشد قیمت نخواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 4 آذر 1398 ، کدخبر:  514482 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
دولتی که با وعده های دروغ روی کار اومده هر چیزی ازش برمیاد نباید تعجب کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین