پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت استعفای وزیر جهاد کشاورزی گفت: چند بار قبلا نامه استعفا خود را داده اما آقا رئیس جمهور نپذیرفته است؛ اما پس از مطرح شدن استیضاح وی این استعفا پذیرفته شده است.

شعار سال:سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت استعفای وزیر جهاد کشاورزی گفت: چند بار قبلا نامه استعفا خود را داده اما آقا رئیس جمهور نپذیرفته است؛ اما پس از مطرح شدن استیضاح وی این استعفا پذیرفته شده است.

 قرار بود فردا جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شواری اسلامی برگزار شود، اما ساعتی قبل حسن روحانی، رئیس جمهور با استعفای محمود حجتی موافقت کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت استعفای وزیر جهاد کشاورزی گفت: چند بار قبلا نامه استعفای خود را داده بود اما آقا رئیس جمهور نپذیرفت؛ اما پس از مطرح شدن استیضاح وی این استعفا پذیرفته شده است.

به گفته اسدالله عباسی با قبول شدن استعفا، موضوع استیضاح از دستور کار خارج می‌شود.

وی در خصوص محورهای استیضاح حجتی گفت: قرار بود استیضاح با محورهای قیمت تولیدات، افزایش نهادهای دامی و کشاروزی و … انجام شود.

قبول استعفای حجتی در حالی است که امروز برای آخرین بار در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور یافت.

علت استعفای محمود حجتی چه بود؟

همچنین امروز روزنامه اعتماد درباره علت استعفای حجتی نوشته بود: «چرا و کِی؟» این اولین واژه‌های پرسشی است که پس از شنیدن خبر استعفای وزیر جهاد کشاورزی به ذهن می‌رسد. موضوعی که به نظر می‌رسد شاید بی‌ارتباط با بازداشت «خلیل آقایی» نباشد. یک ماه پیش بود که خبر بازداشت رییس سازمان جنگل‌ها به اتهام ارتشا از سوی دادسرا کارکنان دولت باعث شد و برخی نمایندگان وزیر جهاد کشاورزی را مسوول این ماجرا می‌دانستند؛ چراکه می‌گفتند محمود حجتی یکی از اصلی‌ترین حامیان «خلیل آقایی» برای معرفی او در این سمت بوده است. حال وقتی خبر استعفای او به گوش می‌رسد و آن هم با این چاشنی که این استعفا از مدت‌ها قبل مطرح بوده است، این گمانه تقویت می‌شود که احتمالا استعفای وزیر جهاد کشاورزی می‌تواند با بازداشت رییس سازمان جنگل‌ها مرتبط باشد؛ موضوعی که البته قاسم میرزایی‌نیکو نماینده اصلاح‌طلب مردم فیروزکوه و دماوند در گفت‌وگو با فارس آن را رد می‌کند. این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید صحبت‌های سخنگوی هیات رییسه درباره استعفای وزیر جهاد کشاورزی را تایید می‌کند و می‌گوید: «این استعفا مربوط به قبل است که تاکنون برای آن تعیین تکلیفی نشده است.» او درباره علت طرح این استعفا می‌گوید: «این استعفا مربوط به قبل از زمانی که آقای خلیل آقایی را دستگیر کرده بودند، مطرح شده بود و بیشتر در حد بیانیه بود.»

این روزنامه به نقل از علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز و عضو کمیسیون آب، خاک و منابع طبیعی مجلس نوشت: یکی از دلایلی که حجتی استعفا داد، موضوع بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بود. درواقع این نهاد که تامین‌‌کننده‌ بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیازمندی‌ها در این حوزه بود، به یک‌باره از وزارت جهاد کشاورزی جدا شد و به وزارت صمت سپرده شد. هرچند کمیسیون کشاورزی نیز با این انتقال موافق نبود اما در نهایت این اتفاق رخ داد

در ادامه وی اظهار کرده است: واضح بود که تامین مطالبات کشاورزان و انتظار آنها از این وزارتخانه باتوجه به جدا شدن این بخش از وزارتخانه، دیگر کار ساده‌ای نیست و این درحالی بود که ما معتقد بودیم که ستاد تنظیم بازار هم باید زیرنظر جهاد کشاورزی باشد اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد؛ بلکه بخش بازرگانی را هم از وزارت جهاد کشاورزی جدا کردند. بنابراین به نظر می‌رسد آقای حجتی تناسبی میان انتظارات و اختیارات ندیدند و به همین علت استعفای خود را به دولت تقدیم کردند

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تجارت نیوز،تاریخ انتشار:4آذر1398،کد خبر: 412712،tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین