پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
فرمانده آمریکایی که در کارنامه خود عملیات ناکام تجاوز به طبس برای آزادی کارکنان لانه جاسوسی آمریکا را دارد، مُرد.

شعار سال: به نقل از نیویورک تایمز، «جیمز اِل. هالووی» از فرماندهان اسبق نیروی دریایی آمریکا که عملیات ناکام حمله به طبس در سال ۱۳۵۹ را نیز در کارنامه خود یدک می‌کشد؛ شب گذشته‌ در سن نود و هفت سالگی مُرد.

وی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در دهه ۱۹۷۰ میلادی بود و تجربه حضور در جنگ‌های ویتنام، شبه جزیره کره و جنگ جهانی دوم را داشت.

گفتنی است در پی ناکامی آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در ماجرای تصرف سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستور انجام عملیات طبس را صادر کرد.  

در گزارشی که درباره شکست خوردن این عملیات نوشته شده، آمده است که دستگاه هیدرولیک یکی از بالگردها از کار افتاد، بالگرد دیگر بر اثر طوفان شن و عدم دید کافی به هنگام جابجایی با یکی از هواپیماهای هرکولس برخورد کرده و هر دو وسیله نقلیه آتش گرفت و در نتیجه آن ۸ نفر از نظامیان آمریکایی در شعله‌های آتش سوختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 21 آذر 98، کد مطلب: 4783781: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
شنها مامور خدا بودن
خدا خواست که اونجوری شکست بخورن و ایران رو ترک کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین