پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
دو مسئول مرتبط با حوزه صنایع دستی از پیامدهای حذف معافیت‌های مالیاتی گفتند.

شعار سال:فرهاد فلاح مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، بیان کرد:من به تازگی از مفاد پیش‌نویس حذف معافیت‌های مالیاتی مطلع شدم و به همکارانم گفتم پیش نویس نامه‌ای را به امضای مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی تهیه کنند که اعتراض خودمان را نسبت به حذف معافیت مالیاتی کارگاه‌های صنایع دستی اعلام و درخواست کنیم که این امر از دستور کار خارج شود. دولت باید بتواند عدالت را در دریافت مالیات به صورت یکسان اجرا کند نه اینکه برخی از افراد فرار مالیاتی داشته باشند و هنرمندی که در روستا گلیم تولید می‌کند، مالیات بدهد.

او افزود: از طرف دیگر صنعتگران باید فعالیت‌هایی انجام دهند و با نمایندگان استان‌ها در مجلس شورای اسلامی صحبتی داشته باشند، زیرا پیشگیری از حذف معافیت مالیاتی کارگاه‌های صنایع دستی کاری نیست که ما به تنهایی بتوانیم آن را انجام بدهیم البته امیدواریم که بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قیمت مواد اولیه صنعتگران نزدیک به ۶۰ درصد و دستمزد‌های پرداختی آن‌ها نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر ۵۰ درصد توان مالی خریداران کاهش پیدا کرده است بنابراین شرایط حدود ۱۰۰ درصد روی قیمت تمام شده، ارزش فروش و فعالیت بازار اثر گذاشته است و با حذف معافیت مالیاتی تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی به صورت خودجوش تعطیل می‌شوند البته هم‌اکنون نیز تعدادی از این کارگاه‌ها تعطیل شده‌اند.

فلاح اظهار کرد: ما برای تأمین مواد اولیه کار هنرمندان صنایع دستی با تعدادی از کارخانه‌های بزرگ مذاکره کردیم و مسئولان همه کارخانه‌ها راضی بودند بدون آنکه محصولات و مواد اولیه را به دست واسطه‌ها بدهند، آن‌ها را به صورت مستقیم به هنرمندان بفروشند، اما گفتند نمی‌توانیم خُرده‌فروشی کنیم. اگر از صنف و اتحادیه هنرمندان افرادی باشند که شما آن‌ها را تایید کنید، محصولاتمان را به صورت عمده می‌فروشیم تا در بین هنرمندان توزیع شوند. ولی متاسفانه اکثر رشته‌های هنری و شهر‌ها صنف و اتحادیه قوی ندارند. فقط تا به امروز موفق شدیم اتحادیه خاتم‌سازان اصفهان را برای دریافت مفتول برنج و اتحادیه قلم‌زنان را به کارخانه شهید باهنر کرمان معرفی کنیم.

همچنین محسن حسن‌زاده معاون تولید مرکز ملی فرش ایران ، گفت: ما به عنوان مرکز ملی فرش با حذف معافیت مالیات کارگاه‌های تولید فرش‌های دستباف مخالف هستیم، زیرا فرش دستباف یک زنجیره خیلی طولانی را از مواد اولیه تا بافت و بعد از آن مراحل دیگر طی می‌کند. بافندگان جزو فقیرترین اقشار جامعه ما هستند. ضمنا خرید و فروش این افراد به صورت کاملا سنتی است و با صادر کردن فاکتور همراه نیست؛ بنابراین تعیین چارچوب برای آن‌ها دشوار است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم‌اکنون قیمت تمام شده فرش دستباف ما نسبت به قیمت تمام شده محصولات رقبایمان بالا است پس حذف معافیت مالیات کارگاه‌های تولید فرش‌های دستباف باعث کاهش رقابت‌پذیری و بخشی از درآمد‌های هنرمندان را که نسبت به حداقل حقوق‌ها کم است، کم‌تر می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 9 آذر 1398، کدخبر: 7152704 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
این بندگان خدا فقط ئاسه خرج شکمشون کار می کنن
مالیاتشون خوردن نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین