پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص بروکراسی‌های اداری خسته کننده در به ثبت رساندن طرح‌های جوانان کارآفرین گفت: جوانی که ایده یا طرحی دارد برای گرفتن مجوز باید با چندین نهاد صحبت کند که این پروسه اداری، بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر است.

شعار سال: محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در رابطه با مشکلات اشتغال جوانان و عملکرد این وزارتخانه به خبرگزاری برنا گفتمتولی امر ازدواج جوانان وزارت ورزش نیست. در واقع وزارت ورزش و جوانان متولی ایجاد اشتغال جوانان نیست بلکه بحث سیاست‌گذاری و پیگیری مشکلات مربوط به اشتغال را که همواره در دستور کار وزارتخانه است در ستاد ساماندهی ملی و استانی بررسی می‌کند.

او با اشاره به اینکه وزارت کار و وزارت صنعت باید در حیطه ضعف‌های اشتغال جوانان پاسخگو باشند، عنوان کرد: در حیطه اشتغال جوانان مشکلات بسیار و مشخص است. اما عمده‌ترین مشکل به عدم هماهنگی نهادها در برون سپاری کارها و بهره‌برداری طرح‌های جوانان  باز می‌گردد. 

تندگویان در خصوص بروکراسی‌های اداری خسته کننده در به ثبت رساندن طرح‌های جوانان کارآفرین گفتجوانی که ایده یا طرحی دارد برای گرفتن مجوز  باید با چندین نهاد صحبت کند که این پروسه اداری، بسیار زمان بر و وقت‌گیر است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با گذشت چندین سال همچنان این پروسه‌های اداری به قوت خود باقی مانده‌اند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و صحبت‌ها در این خصوص بسیار است. از طرفی دولت در نظر داشت که یک میز واحد در استانداری‌ها داشته باشد که تمام نهادهای مرتبط با موضوع اشتغال در هر استان دور این میز جمع شده و بحث‌ها برای هر پروژه بررسی شود و فردی که قصد اشتغال دارد با چندین نهاد طرف نشود.

او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در طول دو سال گذشته با حداقل اعتبارات موجود توانست نوعی سبک کاری برای تشکل‌ها تعریف کند و با ایجاد شبکه‌سازی‌های تخصصی، کمک‌های فنی و اعتباراتی که سال گذشته از طریق صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت دریافت کرد، توانست اشتغالی مستقیم برای جوانان در حوزه تشکل‌ها مهیا کنیم.

تندگویان با تاکید بر اینکه روشی که وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ایجاد اشتغال جوانان ایجاد کرد، موثر و قابل بهره‌برداری بود، گفت: تصور می‌شود سایر وزارتخانه با اعتباراتی که چندین برابر وزارت ورزش و جوانان در حیطه اشتغال در اختیار دارند، بتوانند این کار را انجام دهند.

معاون امور جوانان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان عملکردهایی نیز در حوزه دفاتر مشاوره داشت که با تخصیص وام و کمک‌هایی که صورت گرفت، توانستیم تعداد دفاتر مشاوره را افزایش دهیم. توسعه این دفاتر علاوه بر اینکه مشکلات جوانان را حل می‌کند به خودی خود باعث ایجاد اشتغال می‌شود. در سال جاری آمار رو به رشدی در خصوص افزایش تعداد دفاتر داشتیم به نحوی که تاکنون چیزی حدود 150 دفتر به دفاتر پیشین اضافه شد و تا پایان سال نیز پیش بینی می‌کنیم مرز دفاتر ما از 300 دفتر عبور کند.

او با تاکید بر اینکه نهادهای متولی امر اشتغال در عمل آن چیزی که باید محقق شود را ندارند و آمار خوبی در این زمینه نیست، توضیح داد: از طرفی آمار بیکاری رو به رشد است و کاهش ملموسی پیدا نکرده است. همچنین مشاغل کاذب و غیرایمن زیاد شده و آینده شغلی جوانان را به مخاطره انداخته است به نحوی که یک جوان نمی‌تواند روی این موضوع برنامه‌ریزی کند و به همین دلیل تشکیل زندگی دادن برای یک جوان امکان‌پذیر نیست. این درحالی است که پاسخ مناسبی از سوی وزارتخانه‌هایی متولی این امر داده نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 9 آذر 98، کد مطلب: 929570: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
هزار ساله میخان شرایط کسب و کار رو تسهیل کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین