پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
رئیس فدراسیون اسکیت گفت: رشته هاکی روی یخ در هیچ برهه زمانی زیرمجموعه فدراسیون هاکی نبوده و در هیچ کجای دنیا اسکیت روی یخ زیرمجموعه فدراسیون هاکی نیست.

شعارسال: بهمن محمدرضایی، رئیس فدراسیون اسکیت،  در خصوص انتقال رشته آیس هاکی به فدراسیون هاکی ایران بیان کرد: فدراسیون ورزش‌های یخی، در گذشته رشته‌های متنوعی را تحت پوشش داشته است، از جمله رشته‌های برفی و اسکیت روی یخ زیر نظر این فدراسیون بود. در سال 92 فدراسیون اسکی با فدراسیون اسکیت به دلیل ماهیت ورزش‌های یخی که زیرمجموعه آن بود، یک تفاهم نامه با یکدیگر می‌نویسند و رشته‌های اسکیت روی یخ را به فدراسیون اسکیت انتقال می‌دهند. از آن‌جایی که فدراسیون جهانی اینلاین اسکیت هاکی یک ارگان مستقل است و در کشورهای دیگر به صورت مستقل عمل می‌کند، فدراسیون I.S.U هم رشته‌های اسکی روی یخ، اسپید و پاتیناژ را زیر پوشش دارد. این دو فدراسیون در کشورهای مختلف مستقل هستند و کشورهای مثل ایران فدراسیون مستقل ندارند.

 وی افزود: رشته هاکی روی یخ در هیچ برهه زمانی زیرمجموعه فدراسیون هاکی نبوده و در هیچ کجای دنیا اسکیت روی یخی زیرمجموعه فدراسیون هاکی نیست، چون در واقع پایه و اساس هاکی روی یخ از رشته اسکیت است. ورزشکاری اسکیت بلد نباشد به هیچ عنوان نمی‌تواند آیس هاکی کار بکند. در تمام دنیا همه ورزشکاران آیس هاکی، اینلاین هاکی بازی می‌کنند، مثلا الان کریس مولر که مربی تیم ملی اینلاین هاکی ما است، قبلا سرمربی تیم ملی آیس هاکی آلمان بوده. علاوه بر این تمام تجهیزات آیس هاکی مانند تجهیزات اینلاین هاکی است، چوب، توپ، قوانین برگزاری مسابقات، ابعاد زمین اینلاین هاکی و آیس هاکی یکی است و بازیکنان هم یکی هستند.

محمدرضایی ادامه داد: در حال حاضر چند بازیکن لژیونر در تیم مل یاینلاین هاکی داریم که آیس هاکی‌باز هستند. تمامی ورزشکارهای ما در تابستان اینلاین هاکی و در زمستان آیس هاکی بازی می‌کنند، تمامی ورزشکاران مشترک هستند. چوب اینلاین و آیس هاکی با چوب هاکی روی چمن و داخل سالن متفاوت است و هیچ جای دنیا آیس هاکی زیرمجموعه هاکی نیست.

رئیس فدراسیون اسکیت ایران اظهار داشت: سال 92 که این رشته به فدراسیون اسکیت منتقل شد، رئیس فدراسیون وقت محمدیان مکاتبات زیادی را با فدراسیون جهانی انجام داد و تلاش کرد تا عضویت فدراسیون جهانی آیس هاکی را بگیرد و این مکاتبات موجود است که محمدیان را به فدراسیون جهانی IIHS در رم ایتالیا معرفی کردند و اساسنامه تخصصی برای آیس هاکی نوشتند، همه این‌ها را به فدراسیون جهانی انتقال دادند. زمانی که من در سال 96 به فدراسیون اسکیت آمدم، کمیته ملی المپیک من را به عنوان نماینده و مسئول آیس هاکی ایران به فدراسیون جهانی معرفی کرد. فدراسیون جهانی یک‌سری مدارک از من خواست و من مدارک و مستندات را فرستادم، حدود سه ماه پیش به مجمع عمومی فدراسیون جهانی آیس هاکی دعوت شدیم که یکی از موارد دستور جلسه آن بررسی وضعیت عضویت ایران در فدراسیون جهانی بود که آن‌جا رأی به عضویت ایران در فدراسیون جهانی دادند.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله از این به بعد می‌توانیم در مسابقات رسمی و بین‌المللی شرکت کنیم. سه ماه پیش عضویت ما در سایت فدراسیون جهانی قطعی شد. الان هم به محض راه‌اندازی سالن آیس هاکی ایران مال، شروع به برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات می‌کنیم، چند ماه پیش به صورت آزمایشی این سالن به بهره‌برداری رسید. بلافاصله ما از جیمز مولر، مربی تیم ملی آیس هاکی آلمان، دعوت کردیم و به ایران آمد و یک دوره کلاس آموزشی، مربیگری و داوری داشتیم و یک دوره مسابقات جام رمضان نیز برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد. سال گذشته یک تفاهم نامه‌ را هم با ترکیه منعقد کردیم، 30 نفر به ترکیه اعزام شدند و دو هفته آن‌جا زیرنظر مربیان ترکیه به آموزش آیس هاکی پرداختند. در قبال آن، ترکیه هم 30 نفر به ایران فرستاد که ما به آن‌ها آموزش اینلاین دادیم. این موضوع کاملا نشان می‌دهد در واقع ورزشکاران اینلاین هاکی و آیس هاکی مشترک هستند.

محمدرضایی در پایان گفت: الان تعجب می‌کنم بعضی از دوستان بحث انتقال رشته آیس هاکی به فدراسیون هاکی را مطرح می‌کنند، چون کلمه هاکی در آن است دلیل نمی‌شود زیرمجموعه فدراسیون هاکی باشد. البته ما تابع دستورات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستیم و هر تصمیمی که آن‌ها بگیرند ما اوامر را اطاعت می‌کنیم ولی در حال حاضر بهترین شرایط برای آیس هاکی این است که زیرمجموعه فدراسیون اسکیت باشد. مگر این‌که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تصمیم بگیرند مانند تمام دنیا فدراسیون مستقل آیس هاکی را تشکیل بدهند. در غیر این صورت بهترین وضعیت این است که زیرمجموعه فدراسیون اسکیت باشد که سال 92 این تصمیم را به درستی گرفتند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 13آذر1398 ، کدخبر: 931540: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین