پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
معاون وزير راه و شهرسازی يكی از حلقه‌های اصلی كريدور شمال – جنوب را مسير قزوين – رشت – آستارا اعلام كرد كه نقش مهمی در ترانزيت كالا به كشورهای اروپايی خواهد داشت.

شعار سال: محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت راه آهن با اشاره به كریدور شمال به جنوب و نقش راه آهن در این كریدور، گفت: همزمان با سفر روحانی رییس جمهور كشورمان به باكو، تفاهم‌نامه همكاری ایران و كشور آذربایجان به منظور همكاری های تجاری و ریلی به امضا خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش راه آهن در جهت احیای كریدور شمال جنوب اظهار كرد: كریدور شمال جنوب مسیری است كه از سمت كره، چین، سنگاپور و هند، كالاها را به سمت اروپا و روسیه انتقال می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مسیر ایران میانبری برای انتقال بارهای ترانزیتی از خلیج فارس و بندرعباس به آستارا و از آنجا به كشور آذربایجان و در نهایت به مسكو و كشورهای اروپایی محسوب می شود، عنوان كرد: این كریدور مسیر بسیار مهم ترانزیتی خواهد بود كه مجموع كشورها را به یكدیگر پیوند خواهد داد.

پور سید آقایی اظهار كرد: یكی از حلقه های واسط كریدور شمال جنوب، مسیر آستارا آستارا است كه به طول ۱۰ كیلومتر آستارای ایران را از طریق پل به آستارای كشور آذربایجان وصل می كند. این پل در حال ساخت است كه تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شركت راه آهن خاطر نشان كرد: راه آهن قزوین رشت و آستارا نیز درحال ساخت است كه تا پایان امسال محور قزوین به رشت تكمیل و محور رشت به آستارا با سرمایه گذاری كشور آذربایجان ساخته می شود.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه همكاری بین راه آهن ایران و آذربایجان؛ این محور احداث خواهد شد و تا تكمیل مسیر فوق، كالاها از بندرعباس تا قزوین به وسیله راه آهن جابجا و از رشت تا آستارا با كامیون و از آستارا از طریق پل به كشور اذربایجان منتقل می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 19 مرداد 95 ، کد مطلب: 207271:www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین