پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
یک مربی پرورش اندام با تاکید بر اینکه برخی بدنسازان آماتور وقتی نتیجه لازم را نمی‌گیرند به مصرف داروها و مکمل‌ها روی می‌آورند، گفت: یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر کشورمان شده این است که اشخاص غیرکارشناس درباره همه چیز نظرات کارشناسی ارائه می‌کنند و خودشان را در حوزه ورزشی بخصوص بدنسازی صاحب‌نظر می‎دانند.

شعارسال: محمد میرشکار درباره اهمیت ورزش بدنسازی  اظهار کرد: در سال‌های اخیر رشته‌های ورزشی با عناوین و اسامی مختلف در ایران و حتی جهان اهمیت و جایگاه واقعی خودشان را پیدا کرده‌اند و عده‌ای به صورت حرفه‌ای و برخی دیگر نیز بدون نگاه حرفه‌ای یا به صورت تفریحی از آن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه ورزش در ایران باید به فرهنگ عمومی و جدایی ناپذیر زندگی ایرانیان تبدیل شود، افزود: برخی اعتقاد دارند که رشته‌های مختلف ورزشی بخصوص بدنسازی در ایران به شکل فراگیر در حال «مد» شدن است و جوانان به دلیل مدگرایی به سمت تناسب و زیبایی اندام می‌روند و ورزش بدنسازی را انتخاب می‌کنند. اگر چنین فرضیه‌ای هم درست باشد به عقیده من این «مد» اتفاق بسیار خوبی است؛ زیرا این «مد» می‌تواند عامل مهمی در گرایش به ورزش و تناسب اندام در بین جوانان باشد و به عنوان عاملی مثبت مورد استفاده جامعه قرار گیرد.

میرشکار در پاسخ به این پرسش که چرا نگاه عموم جامعه نسبت به بدنسازی این است که برای موفقیت در این رشته ورزشی باید از دارو استفاده کرد، واکنش نشان داد و گفت: متأسفانه چنین نگاهی اشتباه است که در افکار عمومی جا افتاده و اصلا این موضوع واقعیت ندارد.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی در این باره تاکید کرد: در گذشته استفاده از دارو برای موفقیت در رشته بدنسازی باب شد و این فرهنگ و آموزش غلط تا چند سال پیش نیز ادامه داشت، اما رفته رفته افراد با گذراندن دوره‌های تخصصی و با ورودشان به باشگاه‌های ورزشی توانستند تا حد زیادی این باور غلط را نسبت به بدنسازی تغییر دهند.

میرشکار درباره تناسب و زیبایی اندام بدون نیاز به مصرف دارو توضیح داد: اکثر افرادی که به عنوان آماتور وارد باشگاه بدنسازی می‌شوند درک درستی از این رشته ورزشی ندارند و اطرافیان یا پوسترهای فیتنس‌کاران تبلیغاتی را برای رسیدن به بدن و اندامی خاص الگوی خودشان قرار می‌دهند. از نام دارو مشخص است که باید برای افرادی تجویز شود که مشکل خاصی دارند، اما بحث مکمل از دارو جداست.

این مربی بدنسازی در این باره اضافه کرد: افرادی که رشته بدنسازی را برای زیبایی یا تناسب اندام انتخاب می‌کنند باید بدانند که مهمترین فاکتور در این باره صبر، تمرین، تغذیه صحیح و استراحت درست است. هر بدنی ظرفیت‌های خاص خودش را دارد و نمی‌توان به زمان خاصی برای تناسب اندام اشاره کرد چراکه استعداد بدنی و ژنتیک افراد با یکدیگر تفاوت دارد. بدنسازی مایکروفر نیست، اما برخی از بدنسازان آماتور وقتی نتیجه لازم را نمی‌گیرند به مصرف داروها و مکمل‌هایی روی می‌آورند که هدف اصلی بدنسازی که سلامتی‌ست را زیر سوال می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر سبک زندگی جوانان اشاره کرد ، افزود: امروزه زیبایی و تناسب اندام و البته مقاوم تبدیل به ذائقه روحی و بدنی جوانان شده است و کمتر کسی سراغ بازوهای خیلی بزرگ و سایزهای عجیب و غریب می‌رود.

میرشکار با اشاره به اینکه تناسب اندام بدون مربی مورد اعتماد امکان‌پذیر نیست به علاقه‌مندان رشته ورزش بدنسازی توصیه کرد: افرادی که دنبال زیبایی اندام هستند باید زیرنظر مربی مورد اعتماد تمرین و از کسی که دوره‌های تخصصی بدنسازی را نیز گذرانده برنامه دریافت کنند تا در آینده با یک حرکت اشتباه یا خودسرانه با خطرات و آسیب‌های جدی جسمانی روبه‌رو نشوند.

این مربی بدنسازی تصریح کرد: متأسفانه افرادی در باشگاه‌های ورزشی بدون اینکه تخصص لازم را داشته باشند برای شاگردانشان خودسرانه برنامه و مکمل تجویز می‌کنند. یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر کشورمان شده این است که اشخاص غیرکارشناس درباره همه چیز نظرات کارشناسی ارائه می‌کنند و خودشان را در حوزه ورزشی بخصوص بدنسازی صاحب‌نظر می‎دانند.

وی در ادامه به مهمترین وظیفه مربیان بدنسازی اشاره کرد و افزود: کار اصلی مربی صرفا ارائه برنامه و آموزش بدنسازی نیست بلکه آگاهی به ورزشکاران است. چراکه بدنسازی ورزشی دشوار و سخت است و عده‌ای علاقه دارند که بدون تمرین زیاد در کوتاه‌ترین زمان بدن و اندام متفاوتی به دست بیاورند.

میرشکار در پایان افزود: شاید ورزش تنها رشته یا تفریحی در جهان باشد که افراد بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند، لذت ببرند و سلامتی و طول عمر خودشان را افزایش دهند. افراد برای سلامتی‌شان نیازی به وسایل و امکانات ورزشی ندارند زیرا با ساده‌ترین نوع و حرکات ورزشی مانند پیاده‌روی هم می‌توانند سلامت جسمانی و روحی خودشان را تقویت کنند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15آذر1398 ، کدخبر: 932534: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین