پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
انجام ندادن درست کار‌ها و مسئولیت ها، تخلفات و اختلاس‌ها و رانت بازی‌ها توسط مدیران دستگاه همیشه به ضرر مردم بوده و باعث ایجاد خسارت‌های زیادی به بیت المال شده است.قوه قضاییه به مدیران کم کار و افرادی که در انجام وظایفشان کوتاهی کنند، هشدار داده است.

شعار سال:قوه قضاییه به مدیران کم کار و افرادی که در انجام وظایفشان کوتاهی کنند، هشدار داده است.

 انجام ندادن درست کار‌ها و مسئولیت ها، تخلفات و اختلاس‌ها و رانت بازی‌ها توسط مدیران دستگاه همیشه به ضرر مردم بوده و باعث ایجاد خسارت‌های زیادی به بیت المال شده است.

مردم از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارند به تخلفاتی که از سوی مدیران رخ می‌دهد به سرعت رسیدگی شود تا دست افراد نا اهل از بیت المال قطع شود.

در دو سال اخیر، بعد از اینکه قوه قضاییه با استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری برای رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گرفت، نام افراد زیادی از جمله مدیران رده بالای کشور در دادگاه‌ها و پای میز محاکمه شنیده شد.

حال قوه قضاییه پا را یک گام جلو‌تر گذاشته و اعلام کرده علاوه بر رسیدگی به پرونده تخلفات به ترک فعل‌ها و کم کاری‌های مدیران و مسئولان دستگاه‌های ادارای و اجرایی ورود پیدا می‌کند، زیرا در بسیاری از موارد همین ترک فعل‌ها از سوی مدیران خسارت‌های زیادی به اموال عمومی و سرمایه کشور می‌زند و لازم است مدیرانی دلسوز پشت میز مدیریت بنشنند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پانزدهمین نشست خبری در مورد ورود دستگاه قضاییه به کم کاری مدیران و دستگاه‌های متولی کنترل بازار برای جلوگیری از گران فروشی گفت: بار‌ها اعلام کرده ایم که ما اعمال مجرمانه اعم از فعل یا ترک فعل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: اگر نهاد یا دستگاهی اقدامات را به موجب قانون باید انجام دهد، اما آن را انجام نداد و این تبدیل به ترک فعل شد و این ترک فعل برابر ضوابط و مقررات قانونی مستحق رسیدگی در مراجع قضایی باشد، حتما ما در ترک فعل‌ها به آن رسیدگی خواهیم کرد کما اینکه به افعال مجرمانه رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تأکید فراوانی شده است که مبادا ما در اعمال مجرمانه و در پیگیری‌ها فقط اعمال و رفتار مثبت را ببینیم بلکه ترک فعل‌ها را نیز بررسی می‌کنیم و امیدواریم همه عزیزان به وظایف خود عمل کنند و نیازمند به تعقیب قضایی نباشد، اما در صورت لزوم توسط دادسرا‌ها انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه از زمان ریاست در دستگاه قضایی نیز بار‌ها به در مجامع مختلف به ورود قوه قضاییه و تشکیل پرونده قضایی برای مدیرانی که کم کار تاکید کرده است.

رئیس قوه قضاییه در سفر به استان اصفهان و در جمع فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه برخی از ترک فعل‌ها خسارت بارتر است، گفت: گاهی یک مدیر، یک مسئول در زمان خودش کاری که متناسب با آن زمان است را انجام نمی‌دهد که این اقدام گاهی در حوزه یک کارخانه، گاهی در شهر و استان و گاهی در سطح کشور خسارت آفرین می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه برخی از ترک فعل‌ها خسارت بار‌تر از فعل‌هاست و حتما قابل پیگیری و تعقیب است، اظهار کرد: این ترک فعل‌ها باعث می‌شود که در زمان خودش کار مناسب انجام نشده و کشور خسارت ببیند و نکته‌ای است که نمی‌شود از آن گذشت.

رئیسی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نسبت به ترک فعل‌ها حساسیت داریم و حتماً این ترک فعل‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم، آن پرونده‌هایی که برخی از شما نمایندگان مصادیقی از آن را ذکر کردید حتماً در دستور کار خواهد بود و من این قول را به مردم عزیز کشور داده‌ام که پرونده‌ای که به هر شکل دغدغه مردم باشد را رسیدگی و مردم را نیز از نتیجه آن مطلع می‌کنیم.

در آخرین مورد رئیس قوه قضاییه ۱۶ آذرماه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره سوال دانشجویان درباره پرونده افرادی که مسئولیت دارند یا مسئولیت داشتند، گفت: من قبلا هم گفتم ما بعضی از فعل‌ها را جرم می‌دانیم و معتقد هستیم برخی از ترک فعل‌ها خسارتش بیشتر از فعل‌هاست؛ گاهی یک مسئول یک ترک فعلی انجام می‌دهد و آنچنان خسارتی به کشور می‌زند که از بسیاری از افعال خسارت آورتر است؛ لذا بنای ما آن است که به همه این مسائل رسیدگی کنیم.

با اخطار‌هایی که رئیس قوه قضاییه داده است مدیران کم کار باید گوش به زنگ باشند و در انجام تعهداتی که به آن‌ها سپرده شده است تعهد بیشتری داشته باشند، در غیر این صورت باید منتظر بلند شدن از پشت میز مدیریت و ایستادن پای میز محاکمه باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:21آذر1398،کد خبر:7167480،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
دست مریزاد آقای رئیسی باید با این مدیران با جدیت برخورد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین