پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از نظارت این سازمان بر بازار با توجه به نزدیک بودن شب یلدا خبر داد و گفت: مشکلی از حیث گوشت نخواهیم داشت و در این بخش برنامه‌ریزی کردیم که احتمالا کاهش قیمت گوشت گرم را در روزهای آینده شاهد باشیم.
شعارسال: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از نظارت این سازمان بر بازار با توجه به نزدیک بودن شب یلدا خبر داد و گفت: مشکلی از حیث گوشت نخواهیم داشت و در این بخش برنامه‌ریزی کردیم که احتمالا کاهش قیمت گوشت گرم را در روزهای آینده شاهد باشیم.
 
محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تمهیدات سازمان تعزیرات حکومتی در آستانه شب یلدا اظهار کرد: هرساله با توجه به شب یلدا طرح ویژه‌ای را تحت عنوان "طرح ویژه شب یلدا" اجرا می‌کردیم و معمولا در این طرح اقلامی را که مورد مصرف این شب بود مانند آجیل، میوه، گوشت، مرغ و ماهی را رصد می‌کردیم.
 
وی افزود: خوشبختانه امسال با توجه به اینکه همزمان طرح دیگری در بحث افزایش قیمت بنزین مطرح بود، ما دیگر طرح جداگانه‌ای در نظر نگرفتیم و در قالب طرح مربوط به افزایش بنزین این موضوع را هم در نظر گرفتیم، اما بازار هدف ما متوجه اقلام مورد نیاز شب یلدا نیز شده است.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه در بحث میوه به لحاظ وفوری که امسال وجود دارد، خیلی به لحاظ قیمت میوه‌ها دچار مشکل نیست، خاطرنشان کرد: اما موارد دیگر را خیلی جدی‌تر پیگیری می‌کنیم.
 
اسفنانی در ادامه تصریح کرد: روال این است که در بحث آجیل، اتحادیه مربوطه رقمی را به عنوان آجیل متوسط اعلام ‌می‌کند و قیمت این آجیل برای مصرف کننده مبنا قرار می‌گیرد تا قابل خرید برای همه مردم و به همان قیمتی باشد که اتحادیه اعلام کرده است و مازاد بر این قیمت تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم مشکلی از حیث گوشت نداشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه در این بخش افزایش قیمتی نداشتیم و حتی برنامه‌ریزی کردیم که به لطف خدا احتمال کاهش قیمت گوشت گرم را در روزهای آینده شاهد باشیم. 
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد و دامداران شهرستان‌های اطراف تهران مکلف شدند که اگر دام آماده کشتار دارند آنها را کشتار کنند.
 
اسفنانی اضافه کرد: ورود لاشه‌های این دام‌ها در بازار که به طور مستقیم توسط تولیدکننده در میدان‌های میوه و تره بار عرضه می‌شود، به طور قطع و یقین کاهش قابل توجهی در بحث قیمت گوشت قرمز خواهد داشت و همچنین بخشی از گوشت‌هایی که قبلا وارد شده نیز به صورت گوشت منجمد توزیع خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد در روزهای آینده کاهش قیمت در بخش گوشت خواهیم داشت و مرغ هم هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ و کاملا امکان نظارت وجود دارد.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص نظارت بر بازار میوه نیز گفت: به برکت نزولات آسمانی سال گذشته، شرایط به نحوی است که تا شب عید هم دچار مشکل در این رابطه نخواهیم شد.
 
اسفنانی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل پرونده در این ایام افزایش داشته یا خیر، بیان کرد: صرف نظر از اتفاقاتی که می‌افتد به طور دائم پرونده تشکیل می‌شود، اما در مواردی که طرح ویژه نظارت اجرا می‌شود طبیعتا تعداد پرونده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که البته نه از این باب است که تعداد تخلفات بیشتر شده بلکه از باب اینکه تعداد مراجعین به واحدهای صنفی و نظارت‌ها بیشتر شده و طبیعتا هم تخلفات بیشتری کشف می‌شود.
 
وی یادآور شد: در این مدت هم تخلفات مختلفی مانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و تخلفات دیگر در حوزه بهداشتی و درمانی داشته‌ایم.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در مورد بحث قیمت نان مبنی بر اینکه برخی نانوایی‌ها قیمت را افزایش نداده‌اند اما مشاهده می‌شود که وزن نان کم شده است، گفت: قطعا این کار تخلف است؛ آنها نرخ نامه دارند که باید وزن و نرخ نان به گونه‌ای باشد که در نرخ نامه قید شده است و اگر غیر از این باشد تخلف گرانفروشی و کم فروشی محسوب می‌شود.
 
وی در پایان تاکید کرد: اگر تخلفات به ما گزارش شود قطعا با آن برخورد می‌شود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   ایسنا ،تاریخ انتشار:  27 آذر 1398،کدخبر: 98092720769  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین