پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان گفت: آنچه که ما در خصوص فساد پروژه هتل بام کرمان در طول شش ماه به دست آوردیم ، ۱۰۰ صفحه سند است که برای اصحاب رسانه و متولیان امر در حوزه‌های امنیتی و قضایی ارسال خواهد شد.

شعار سال: نشست خبری «بررسی ابهامات پروژه هتل بام کرمان» به همت قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان در مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در محل دبیرخانه قرارگاه با حضور جمعی از اصحاب رسانه، دانشجویان و مردم شهر کرمان برگزار گردید.

در این نشست محمدعلی عسکری، دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان توضیحاتی پیرامون ابهامات موجود در پروژه بام کرمان ارائه کرد و ضمن ارائه مستندات گفت: قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی به عنوان یکی از بازو‌های ساختار بسیج دانشجویی در سراسر کشور وظیفه خود را اینگونه تعریف کرده که به بحث مطالبه‌گری در موضوعات خرد وکلان، ملی و منطقه‌ای بپردازد و چیزی که امروز خدمت شما ارائه می‌شود کاری است از سنخ یک مطالبه تخصصی که در حوزه‌های مختلف تیم‌های کارشناسی، چه از دانشجویان چه از اساتید چه از کارشناسان بیرون از دانشگاه نظر داده‌اند، نظارت کرده‌اند و اصلاح کرده‌اند تا به این مرحله رسیده است.

دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان افزود: این یک حرکت داوطلبانه دانشجویی مردمی است و معتقدیم به این آرمان که در یک دولت اسلامی و یک جامعه اسلامی این مطالبه گری در واقع یکی از ارکان اصلی حاکمیت اندیشه اسلام ناب محمدی است. ویژگی دیگر این حرکت فارق از هر گونه جهتگیری سیاسی، حزبی، گروهی، باندی و امثال مسائل اینچنینی است و یکی از هسته‌های این حرکت، هسته مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی افزود:بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این پروژه در سه حوزه با سوالات جدی روبه‌رو است که حوزه اول، حوزه مسائل حقوقی است. انچه که در فرایند واگذاری، فرایند مشارکت و مجوز‌های قانونی در مورد پروژه اتفاق افتاده است سوالات جدی را برای ما مطرح می‌کرد. حوزه بعد حوزه زیست محیطی است که به طور جدی پروژه با سوالات زیست محیطی روبه‌رو بود. تخریب، امحاء، از بین بردن زیست بوم و امثال این‌ها حوزه سوم حوزه میراث فرهنگی است.

عسکری ادامه داد: با توجه به موقعیت بام کرمان، کوه‌های مسجد صاحب الزمان یا با نام باستانی آن شیوشگان در سایت گردشگری اصلی کرمان که حتی برخی از آثاری که درآن منطقه قرار دارد تا ۱۰۰۰۰ سال در موردشان تخمین قدمت زده شده است، طبیعتا ما را اذیت میکرد که چرا در آن منطقه و چرا در احیانا حریم میراث فرهنگی شهر کرمان؟ متاسفانه پس از بررسی‌ها به نظر می‌رسید که ما با دو چالش جدی در خصوص پروژه روبه‌رو هستیم که اول عدم اخذ مجوز‌های قانونی در مورد پروژه و دوم عدم در نظر گرفتن منافع عمومی مردم کرمان که در حوزه زیست محیطی و میراث به شدت قابل توجه به نظر می‌رسید.

دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان خاطر نشان کرد: در مرحله بعد ما به ترسیم خط زمانی پروژه پرداختیم و از همان زمانی که به پیشنهاد استاندار وقت و در دفتر ایشان قدم‌های ابتدایی آغاز پروژه برداشته شده بود و در همان صورت جلسه جوادی مدیر موسسه عسکریه یا ملل اجرای آن را بر عهده گرفته بود، خط داستانی یا تاریخی پروژه بام کرمان را ترسیم کردیم و خب باز کنار هم گذاشتن این‌ها ابهامات پروژه را بیشتر کرد. یعنی احساس کردیم افرادی در پروژه هستند که مدام از جایی به جایی منتقل می‌شوند و ظاهرا هر کجا که می‌روند کار پروژه را راه می‌اندازند و در واقع جاده صاف کن انجام پروژه هستند.

وی تصریح کرد: آنچه که ما در طول شش ماه به دست آوردیم ۱۰۰ صفحه اسنادی است که در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت و با پایان این جلسه برای متولیان امر در حوزه‌های امنیتی و قضایی ارسال خواهد شد.

عسکری در ادامه به ارائه توضیحات در هر کدام از حوزه‌ها پرداخت و گفت: این پروژه متکی به چهار صورت جلسه عادی است که در دفتر استاندار وقت رزم حسینی صورت گرفته و از قضا قبل از اینکه پروژه مطرح شود و به افکار عمومی معرفی شود موسسه ملل برای آن برنامه دارد و آنچه که برداشت می‌شود این است که اساسا این پروژه قرار نیست به بخش خصوصی واگذار شود و هدف واگذاری پروژه به موسسه ملل است نه کس دیگری و نه مناقصه و مزایده و امثال آنچه که قانون برای رقابت در بخش خصوصی در نظر گرفته است.

دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان اضافه کرد: در نسخه اولیه قرارداد مشارکت میان شهرداری و موسسه ملل شخصی نماینده موسسه ملل معرفی می‌شود که سابقا معاونت شهرداری کرمان را در اختیار داشته است. بعد از اینکه با اشکالات شورای شهر کرمان فرایند آن قرارداد اولیه متوقف می‌شود یکی از مقامات عالی شهرداری کرمان جابجا شده و در استانداری مقام مرتبطی با پروژه می‌گیرد. بعد از واگذاری پروژه، آن مقام مرتبط در استانداری بازنشست شده و هم اکنون در همان شرکتی که نماینده موسسه ملل بوده و پروژه را نیز پیش میبرد، مدیریت قبول کرده و حقوق‌های خاصی می‌گیرد. نام این شرکت سرمایه گذاری «توس امید امین» است که تا به حال دو بار تغییر اسم داده و آخرین اسم آن نیز «شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل» است. این فرد کیست؟ اگر لازم باشد از این فرد اسم می‌بریم.

گفتنی است در این نشست همچنین به موضوعاتی از جمله؛ طرح شکایتی از سوی فعالین محیط زیست که با توجه به اثرات سوء گسترده زیست محیطی پروژه مطرح شده که متاسفانه از نتیجه آن اطلاعی در دست نیست. این پرونده در دادیاری‌های شعب دوم و یازدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان دارای سوابق بررسی می‌باشد؛ و نکته خاص دیگر در ارتباط با شرکت توس امید امین این است که سرمایه این شرکت تنها ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد که با توجه به ارزش پروژه که بیش از ۲.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است؛ این سوال را پدید می‌آورد که آیا واقعا صلاحیت این شرکت برای مدیریت و اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 27 آذر 98، کد مطلب: 813392: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین