پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
بعد از آنکه ایران به دلایل امنیتی، بازی جاسوسی «پوکمون گو» را ممنوع اعلام کرد، مقامات پنتاگون به کارکنان خود هشدار داده‌اند که از این پس حق استفاده از این بازی را در ساختمان وزارت دفاع آمریکا ندارند.

شعارسال: وقتی اخباری مبنی بر تصمیم ایران برای ممنوع کردن بازی «پوکمون گو» به دلیل مسائل امنیتی منتشر شد، بسیاری این تصمیم را افراطی تلقی کردند.

دولت ایران به همراه مقامات روسیه به منظور حفظ امنیت ملی تصمیم گرفتند که این بازی را در کشورهای خود ممنوع اعلام کنند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد، هم‌اکنون دولت آمریکا نیز تصمیم گرفته که استفاده از این بازی را محدود کند.

طبق این گزارش، مقامات پنتاگون با استناد به اینکه جاسوسان تجهیزات و اطلاعات را از طریق برنامه «پوکمون گو» ردیابی کنند، زمان این بازی را برای پرسنل خود را به زمانی که خارج از ساختمان پنتاگون هستند، محدود کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر از اعضای نظامی و پرسنل خود خواسته است که از بازی کردن با برنامه «پوکمون گو» از طریق تلفن‌ همراه‌های دولتی‌اشان

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز نیز در اینباره گزارش کرد که پنتاگون طی پیغامی به کارکنان خود گفت از این پس بازی با پوکمون گو باید در خارج از ساختمان پنتاگون انجام گیرد.

در حالی این هشدار به کارکنان وزارت دفاع آمریکا داده شده است که چند هفته پیش، حتی باشگاهی درون پنتاگون بود که بازی کنندگان پوکمون گو می‌توانستند با حیوانات خانگی مجازی خود مبارزه کنند به آنها آموزش دهند اما این ایده که کارکنان پنتاگون درون ساختمان وزارت دفاع بازی را انجام دهند که از طریق آن با دقت محل تمامی بازیکنان را دریابی کنند، ظاهراً نگرانی بزرگترین ارتش جهان را برانگیخته است.

مقامات دفاعی آمریکا نگران هستند که افرادی که درون تأسیسات پنتاگون پوکمون گو بازی می‌کنند از طریق این بازی به راحتی قابل ردیابی هستند و مکان اتاق‌های آنها فاش می‌شود و به همین دلیل نگران هستند که اطلاعاتی که از طریق این بازی به دست می‌آید، توسط جاسوسان خارجی به سرقت برود.

این بازی در اصل خواستار دسترسی کامل حساب کاربری گوگل به اطلاعات شخصی است که پوکمون گو را بازی می‌کند به این مفهوم که شرکت نیانتک که تولید کننده این بازی بوده است، به ایمیل‌های کاربران، تاریخچه جستجوی آنها و اسناد آنها در گوگل دسترسی دارد.

بنا به گزارش بی بی سی، پوکمون گو محصول شرکت نیان‌تک به یکی ازمحبوب‌ترین و سودآورترین بازی‌های موبایل سال 2016 تبدیل شده است.

طبق گزارش گاردین، باشگاه پوکمون گو در پنتاگون در حال حاضر بسته شده است، اماکن ثابت (Gym) در این بازی، توسط نیان‌تک تعیین شده است. پنتاگون تنها مکان ثابت جنجال‌برانگیز در این بازی نیست. اماکن ثابت شامل قبرستان‌ها، مجتمع‌های نظامی و موزه‌های یادبود می‌شود که موجی از انتقادات را به همراه داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که امکان ثابت در این بازی در واقع یک مکان حقیقی است که افراد در آنجا جمع می‌شوند و مبارزه می‌کنند تا منطقه را تحت کنترل خود بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 23 مرداد 1395، کدمطلب: 13950523000429 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین