پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۸۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۹ به هیچ عنوان با تورم موجود در جامعه سازگاری ندارد و امیدوارم با تلاش همکارانم در کمیسیون تلفیق و سپس صحن علنی مجلس، این درصد افزایش پیدا کند.
شعارسال: چندی پیش، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گفته بود علی‌رغم اینکه بودجه سال ۹۹، تنها هشت درصد رشد داشت، اما برای کارکنان دولت افزایش ۱۵ درصدی حقوق در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی و همچنین با استناد به لایحه بودجه سال ۹۹ مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان، اظهار داشت: طبق قانون، حقوق کارمندان باید متناسب با تورم افزایش یابد، لذا اگر دولت تورم ۱۵ درصدی سراغ دارد ما حتماً در مجلس به آن رای می‌دهیم و همین میزان افزایش حقوق را تصویب می‌کنیم.

حال با علم به اینکه دیگر به مانند سال‌های گذشته نمی‌توانیم نفت بفروشیم و شدت تحریم‌ها روز به روز بیشتر می‌شود باید دید کمیسیون تلفیق و دیگر نمایندگان در صحن علنی چه موضعی در این خصوص خواهند گرفت و آیا درصد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان بیش از رقم اعلامی دولت خواهد شد یا خیر؟

قاسم میرزایی‌نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم به اقتصاد ۲۴ گفت: همه ما در ایران زندگی می‌کنیم و از فشار‌های اقتصادی اطلاع داریم، به خصوص در چند ماه گذشته که معیشت مردم در یکی از سخت‌ترین دوران‌های پس از انقلاب قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه از اواخر سال ۹۶ شاهد گرانی‌های افسارگسیخته بوده‌ایم و حقیقتاً سال ۹۸ این فضا به تبع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بر مردم تنگ‌تر هم شد. در یک سال اخیر برخی کالا‌ها در کمتر از یک سال چند بار افزایش قیمت داشتند و اداره زندگی روزمره بر مردم سخت شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۹ به هیچ عنوان با تورم موجود در جامعه سازگاری ندارد و امیدوارم با تلاش همکارانم در کمیسیون تلفیق و سپس صحن علنی مجلس، این درصد افزایش پیدا کند.

میرزایی‌نیکو اظهار داشت: انتظار ما این است که حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، زیرا این حقوق، نان شب مردم است.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: نمایندگان و دولتمردان می‌باید تغییراتی را در لایحه بودجه بدهند و منابع افزایش حقوق کارکنان دولت را پیش‌بینی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 9 دی 1398 ، کدخبر: 50728 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
حداقل بیست در صد ، گرچه اونم خیلی کمه ...20 درصد دو میلیون میشه 400 تومن و مبلغی نیست قطعاع در مقایسه با افزایش تورم مبلغ ناچیزی
ناشناس
Canada
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
حداقل بیست در صد ، گرچه اونم خیلی کمه ...20 درصد دو میلیون میشه 400 تومن و مبلغی نیست قطعاع در مقایسه با افزایش تورم مبلغ ناچیزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین